نقل و انتقالات طولانی و یک معضل جدی

طولانی بودن بیش از حد فصل نقل و انتقالات فوتبال ایران یک اشکال عمده دارد و آن اینکه باشگاه‌ها بعضاً باید در مقطع آغازین لیگ قید استفاده از برخی بازیکنان شاخص خود را بزنند.

به گزارش ایمنا، فصل پُرهیاهوی نقل و انتقالات فوتبال ایران که عملاً از مدت‌ها پیش آغاز شده است رسماً از امروز شروع می‌شود و تا پانزدهم شهریور ادامه خواهد یافت. در این فاصله طولانی ۸۴ روزه باشگاه‌های لیگ برتری فرصت دارند تا قرارداد بازیکنان خود را در هیأت‌های فوتبال به صورت رسمی ثبت کنند.

این نقل و انتقالات طولانی که از چند هفته پیش از آغاز رسمی فصل و چند هفته پس از شروع آن ادامه می‌یابد یک اشکال عمده دارد و آن اینکه به برخی بازیکنان این امکان را می‌دهد تا خیلی دیر به پیشنهادهایشان پاسخ مثبت دهند. این تعلل بیش از اندازه به ویژه درباره فوتبالیست‌هایی صدق می‌کند که از یک طرف هوای بازی در لیگ‌های اروپایی را در سر دارند و از سوی دیگر بابت محفوظ ماندن پیشنهادهای ایرانی خود خاطر جمع هستند. این دسته از بازیکنان بعضاً تا هفته‌های پایانی اتمام مهلت نقل و انتقالات اروپایی به انتظار دریافت پیشنهادهای خوب خارجی می‌نشینند و از این رو، عقد قرارداد رسمی را به آخرین هفته‌های نقل و انتقالات موکول می‌کنند. این شرایط باعث می‌شود که نه تنها خود این بازیکنان دوران آماده‌سازی پیش‌فصل را به طور کامل از دست بدهند که باشگاه‌ها نیز در چند هفته ابتدایی لیگ امکان استفاده از آنها را نداشته باشند. تازه در صورتی که آنها بالاخره به باشگاه‌های خواهان پاسخ مثبت دهند از آنجا که ماه‌ها از شرایط تمرینات گروهی به دور بوده‌اند علاوه بر چند هفته‌ای که حضور نداشته‌اند به چند هفته دیگر هم برای رسیدن به هماهنگی با تیم نیاز پیدا می‌کنند تا به تدریج به سطح کیفیت موردانتظار نزدیک شوند. اینگونه می‌شود که برخی باشگاه‌ها حتی بعضاً تا نزدیک به یک‌سوم ابتدایی لیگ نمی‌توانند آنطور که باید و شاید از مهره‌های کلیدی و به نسبت گران‌قیمت خود بهره ببرند.

کد خبر 306932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.