مأموریت ۳۰ تیم برخورد با روزه‌خواری/ کاهش ۷ درصدی جرایم خشن در استان

فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان از مأموریت ۳۰ تیم برخورد با روزه‌خواران خبرداد و گفت: امسال شاهد کاهش شدید روزه‌خواری در استان بوده ایم.

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری ایمنا، سردار عبدالرضا آقاخانی شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در انتخاباتی که پشت سر گذاشتیم حتی یک مورد مبهم امنیتی وجود نداشت و این به دلیل همکاری خوب مردم ونیروهای امنیتی استان بود.

وی با اشاره به تأثیر ماه مبارک رمضان بر کاهش جرایم، بیان کرد: کاهش ۲۵ درصدی جرایم نشان از تأثیر فضای معنوی ماه رمضان بر وقوع جرایم دارد.

فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان برخورد با معتادان ولگرد، توزیع‌کنندگان مواد مخدر و برخورد با جرایم خشن را از اول اولویت‌های نیروی انتظامی دانست و گفت:حمایت ۹۳ درصدی مردم از برخورد نیروی انتظامی با کانون‌های جرم، نیروی انتظامی را در برخورد با آن‌ها مصمم‌تر کرده است.

وی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های نیروی انتظامی عدم وجود سازوکار مناسب برای ارتباط ناشنوایان با پلیس ۱۱۰ بود، بیان کرد: در همین راستا سامانه ۰۹۰۱۱۰۱۰۱۱۰ با همکاری بهزیستی و شرکت ایرانسل برای  ایجاد شده تا ناشنوایان بتوانند در مواقع ضروری با ارسال یک پیامک از پلیس ۱۱۰ کمک بخواهند، این طرح خلاقانه توسط نیروی انتظامی استان اصفهان ایجاد شده و پنجمین طرح نمونه‌ استان است.

فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان با تأکید بر اینکه در دو ماهه فروردین و اردیبهشت شاهد کاهش ۷ درصدی جرایم خشن بوده‌ایم، افزود: آدم‌ربایی و گروگان‌گیری ۵۷ درصد، قتل ۵۴ درصد و تجاوز به عنف ۲۸ درصد کاهش داشته است.

افزایش ۲۲ درصدی کشف سلاح در استان اصفهان

آقاخانی در ادامه گفت: در کشفیات سرقت افزایش دو درصدی داشته‌ایم، همچنین کشف سلاح با ۲۲درصد افزایش و کشف سوخت ۱۳۲ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: تماس‌های حاصل شده سال ۹۵ با پلیس ۱۱۰ در استان اصفهان ۳۲۰ هزار تماس بوده که نسبت به سال گذشته، شاهد افزایش ۱۴ درصدی بوده‌ایم؛ همچنین ۱۸ هزار تماس حاصل شده با سامانه ۱۹۷ افزایش ۶ درصدی را نشان می‌دهد.

فرمانده نیروی انتظامی استان از افزایش۴ درصدی دستگیرشدگان مرتبط با کالای قاچاق خبرداد و گفت: تعداد سارقان دستگیر شده نیز ۳۰ درصد افزایش داشته است.

آقاخانی همچنین با اشاره به اینکه ۱۰  درصداز تصادفات منجر به فوت در استان اصفهان کاهش پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: در ماه مبارک رمضان شیب عملیات‌های پلیس در برخورد با جرایم ملایم شده  که بعد از ماه رمضان با شدت بیتشری عمل خواهیم‌کرد.

اصفهان امن‌ترین استان کشور

وی با اشاره به وضعیت امینت استان اصفهان تصریح کرد: ارزیابی‌های انجام شده استان اصفهان را  امن‌ترین استان کشور نشان می‌دهد و تنها مورد امنیتی، وجود بسته مشکوکی بود که طی تماسی تلفنی از مجموعه سیتی‌سنتر اعلام شد که نیروهای انتظامی در محل حاضر شده و با هماهنگی‌های دستگاه‌های مربوطه مورد مشکوک را بررسی کردند.

۳۰ تیم مأمور به برخورد با روزه‌خواران هستند

فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان در خصوص برخورد پلیس با روزه‌خواران گفت: روزه‌خواری در استان اصفهان نسبت به سال‌های گذشته کاهش بسیار داشته است، ۳۰ تیم بررسی صحنه روزه‌خواری در استان اصفهان مأمور به برخورد با روزه‌خواران هستند اما آمار قابل توجهی در این خصوص وجود ندارد و هیچ موردی با هدف شکستن قبح ماه رمضان و تظاهر به روزه‌خواری وجود نداشته است.

این مقام انتظامی با بیان اینکه ساختمان‌های مخروبه برای معتادان و ولگردان پاتوق شده است، تأکید کرد: نیروی انتظامی استان اصفهان بعد از اخطار به صاحبان زمین‌ها و با هماهنگی شهرداری و اخذ مجوز قوه قضائیه اقدام به پلمپ و دیوارکشی زمین‌ها و ساختمان‌های مخروبه می‌کند.

آقاخانی تکدی‌گری را مسئله‌ای بین‌دستگاهی عنوان کرد و گفت: بخشی از مقابله با موضوع تکدی‌گری که به سیما و منظر شهری آسیب وارد می‌کند از جمله وظایف شهرداری و بخش دیگری که امنیت مردم را به خطر می‌اندازد بر عهده نیروی انتظامی است و در همین راستا ۴۳ تن از سارقانی که به بهانه تکدی‌گری اقدام به سرقت از شهروندان می‌کردند، در ۲ ماه گذشته توسط نیروی انتظامی دستگیر شدند.

وی با تأکید بر کاهش کلاهبرداری در استان اصفهان، ادامه داد: کلاهبرداری‌های صورت گرفته در فضای مجازی توسط پلیس فتا کنترل می‌شود و فضای مجازی تحت کنترل کامل نیروهای امنیتی است.

فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان گفت: گشت‌های پلیسی در اتوبان شهید آقابابایی و دیگر اتوبان‌های پرتردد شهر افزایش می‌یابد تا با افزایش دو برابری پایش‌های تصویری و رسیدن به تعداد ۸۰۰ دوربین، شاهد کاهش تخلفات رانندگی باشیم.

کد خبر 306927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۵
    0 0
    کاش چند اکیپ هم مامور میشدند تا اسید پاشها را پیدا ومعرفی کنند.فکر نمی کنم گناه اون کار کمتر از روزه خواری باشه.