کاهش ۸۰۰ تومانی نرخ مرغ در بازار اصفهان/افزایش تقاضای خرید مرغ با شیوع تب‌ کنگو

نائب رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت سفید اصفهان گفت: اکنون مرغ در بازار اصفهان به وفور وجود دارد و قیمت‌ها نسبت به اوایل ماه مبارک رمضان ۷۰۰ تا ۸۰۰ تومانی کاهش داشته است.

محمدعلی فروغی ابری در گفت‌و گو با خبرنگار اقتصادی ایمنا با اشاره به اینکه از پانزدهم ماه مبارک رمضان با ورود مرغ اصفهان به بازار دیگر مشکل خاصی در توزیع این کالا نداریم، اظهار داشت: در حال حاضر مرغ درب کشتارگاه‌ها ۶ هزار و ۷۵۰ تومان و در مغازه‌ها با احتساب ۲۰۰ تا ۳۰۰ تومان سود حدود ۷ هزار تومان فروخته می‌شود.

وی افزود: در هفته اول ماه رمضان مرغ درب مغازه‌ها با قیمت ۷ هزار و ۸۵۰ تومان عرضه شده است، زیرا در این ایام عرضه و تقاضا افزایش دارد.

نایب رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت سفید اصفهان با تاکید بر اینکه قیمت‌ها در دست اتحادیه‌ها نیست و به تولید، عرضه و تقاضا بستگی دارد، بیان داشت: اکنون تعادل بازار با ورود مرغ اصفهان حفظ شده و احتمال دارد که قیمت‌ها تا روزهای آینده هم اندکی کاهش داشته باشد.

وی پیرامون اینکه چه میزان مرغ اصفهان وارد بازار شده است، تصریح کرد: آمار دقیق را باید از سازمان جهادکشاورزی، صنعت و معدن استان بپرسید، اما طبق مشاهدات مرغ به وفور در بازار اصفهان وارد شده و تا پایان رمضان هم مشکلی در عرضه نخواهیم داشت.

فروغی با بیان اینکه اکنون تقاضای خرید مرغ در بازار مطلوب است، گفت: در حال حاضر با شیوع بیماری تب کریمه کنگو در گوشت قرمز، شهروندان بیشتر تمایل به خرید مرغ دارند و این شرایط برای اواخر ماه رمضان مناسب‌تر هم خواهد شد.

وی در پاسخ به اینکه آیا شیوه بیماری تب کنگو سبب افزایش قیمت مرغ پس از ماه مبارک رمضان خواهد شد، اظهار داشت: قیمت‌ها بالا نمی‌رود، زیرا تولید مرغ در اصفهان به اندازه کافی وجود دارد.

نایب رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت سفید اصفهان، پیرامون میزان جوجه‌ریزی در استان، افزود: آمار جوجه‌ریزی را هم باید از سازمان جهاد کشاورزی استان کسب کنید.

وی با بیان اینکه قیمت بوقلمون هم هیچ‌گونه تغییر قیمتی نداشته است، تصریح کرد: اکنون بوقلمون درب کشتارگاه ۱۶ هزار تومان و در مراکز فروش زیر نظر اتحادیه ۱۷ تا ۱۸ هزار تومان فروخته می‌شود.

فروغی پیرامون وضعیت قیمت انواع ماهی در بازار اصفهان، بیان داشت: نرخ فروش ماهیان درب مغازه‌های اصفهان به هیچ‌وجه برای ماه رمضان تغییر نکرده، مگر اینکه عده‌ای سودجو به منظور کسب سود بیشتر درصدد افزایش نرخ‌ها باشند.

وی با بیان اینکه نرخ انوع ماهی نسبت به ماه رمضان سال گذشته تغییر چندانی نکرده است، اظهار داشت: وضعیت بازار ماهی اصفهان اکنون مطلوب است، زیرا بازار فروش ماهی به دلیل نبود شیوع بیماری همیشه در تعادل قرار دارد و دستخوش نوسانات لحظه‌ای نمی‌شود.

نایب رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت سفید اصفهان با اشاره به بازرسی و نظارت اتحادیه‌ بر تمام واحدهای صنفی و فروشندگان گوشت سفید اصفهان، افزود: به طور هفتگی کنترل بر تمامی واحدها اجرا می‌شود و در ماه مبارک رمضان این نظارت‌ها تشدید می‌شود.

کد خبر 306853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.