دسترسی آژانس به منابع لازم برای انجام بازرسی در ایران را ضمانت می‌کنیم

وزیر خارجه آمریکا در یک جلسه استماع در مجلس سنا گفت این کشور قصد دارد از دسترسی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به منابع مالی لازم برای انجام بازرسی‌های هسته‌ای در ایران اطمینان حاصل کند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری ایمنا، رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا روز سه‌شنبه گفت واشنگتن قصد دارد اطمینان حاصل کند آژانس بین‌المللی انرژی اتمی منابع مالی لازم برای بازرسی از برنامه هسته‌ای ایران طبق مفاد برجام را دارد. 

به گزارش اسپوتنیک، «تیلرسون» که در نشست استماع کمیته اعتبارات مجلس سنا حضور داشت گفت وزارت خارجه آمریکا علی‌رغم کاهش بودجه‌های جاری این وزارتخانه قصد دارد دسترسی آژانس به این منابع مالی را ضمانت کند. 

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به عنوان نهاد دیده‌بان هسته‌ای سازمان ملل متحد در توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 موسوم به برجام به عنوان نهاد مسئول برای راستی‌آزمایی از پایبندی ایران به تعهداتش تعیین شده است. آژانس، در چند گزارش فصلی بعد از برجام همواره پایبندی ایران به این توافق را مورد تأیید قرار داده است. 

تیلرسون گفت: «قصد ما این است که (ضمانت کنیم) آژانس به منابع لازم برای انجام بازرسی‌های خود دسترسی دارد.»

دونالد ترامپ در لایحه بودجه سال 2018 بودجه‌ وزارت خارجه آمریکا و کمک‌های مالی به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را کاهش داده است. 

کد خبر 306818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.