نظام مهندسی ساختمان مکمل خوبی برای شهرداری‌ها است

استاندار اصفهان گفت: نظام مهندسی می تواند بازوی فنی و تخصصی قوی برای دولت و صنعت ساختمان و مکمل خوبی برای شهرداری ها باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا در دیدار رجبی رئیس نظام مهندسی کشور با استاندار اصفهان، رسول زرگرپور، اظهار داشت: معتقدم نظام مهندسی می تواند بازوی فنی و تخصصی قوی برای دولت و صنعت ساختمان و مکمل خوبی برای شهرداری ها و کمک کننده عالی برای مردم باشد.
استاندار اصفهان با بیان اینکه در مجموعه نظام ها، نظام مهندسی ساختمان جلوتر و پیشرفته تر فعالیت می کند، بیان داشت: این سازمان می تواند الگویی برای سایر نظام ها باشد.
وی رسالت نظام مهندسی را بسیار بالا خواند و گفت: بسیاری از دستورالعمل ها توسط خود نظام مهندسی نوشته می شود.
وی افزود: مدیریت استان تلاش می کند که ارتباط شهرداری ها و نظام مهندسی را قوی تر کند و شهرداری ها باید قبول کنند که کارهای تخصصی باید ازسوی نظام مهندسی صورت گیرد و نظام مهندسی نیز باید قانون شهرداری ها را محترم شمارد.
استانداراصفهان اظهارداشت: مردم باید بپذیرند که نظام مهندسی یک کمک کننده است و نه تنها رقیب شهرداری نیست بلکه مکمل یکدیگر هستند.
وی یادآور شد: مدیریت استان ۲۴ ساعت پس از وقوع حادثه پلاسکو جلسه استانی خود را برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل در ساختمان های بلند مرتبه استان تشکیل داد.
رئیس نظام مهندسی کشور نیز در این دیدار اظهار داشت: نظام مهندسی ساختمان سرمایه ای است که مغفول مانده و باید از این وضعیت درونگرا بیرون آید.
وی تاکید کرد: این سازمان باید بازوی فنی، تخصصی برای دستگاه های اجرایی باشد و باید به سمتی حرکت کند که دادوستد فنی و تخصصی داشته باشد و قوانین و مقررات را نوشته و سپس دولت این قوانین را ابلاغ نماید.
رجبی با بیان اینکه این سازمان کاملا غیر سیاسی است و افرادی که در آن حضور دارند فعالیت های فنی و تخصصی انجام می دهند، افزود: افرادی هم که به این سازمان ورود می کنند باید توانایی های تخصصی و فنی داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: سازمان نظام مهندسی اصفهان همواره جزو سازمان های برتر بوده است ولی سطح انتظارات و توقعات از این سازمان بالاتر است و برای تحقق اهداف کلان ملی و تدوین مقررات باید به نظام مهندسی ساختمان کشور کمک کند.
رئیس نظام مهندسی کشور افزود: پس از حادثه پلاسکو شهرداری ها پذیرفتند که رعایت قوانین نظام صنفی مهندسی امری لازم و ضروری است و مقررات تعطیل بردار نیست، بلکه چنانچه یک مجری یا ناظر، تخلف کرده باید تنبیه و مجازات شود.

کد خبر 306707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.