کی‌روش: صعود به جام جهانی راحت نیست/ یکی دو نفر از صعود ما خوشحال نیستند

سرمربی تیم ملی فوتبال گفت: سعی داریم از این دو بازی پیش رو امتیازات کامل را کسب کنیم تا بهترین عملکرد و بهترین نتیجه را به دست بیاوریم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، کارلوس کی‌روش بعد از صعود تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی در حالی در نشست خبری حاضر شد که خبرنگاران برای وی دست زدند. کی‌روش در نشست خبری خود گفت: ابتدا می خواهم درباره بازی صحبت کنم. دیدار آسانی نداشتیم.
کی‌روش ادامه داد: امروز نتیجه بسیار خوبی به دست آوردیم. مقابل تیم بسیار خوبی با بازیکنان خوبی بازی داشتیم. این نشان می دهد صعود به جام جهانی اصلاً راحت نیست. بعضی ها فکر می کردند صعود به جام جهانی آسان است ولی با بازی هایی که شاهد بودیم دیدید که صعود دشوار بود.
سرمربی تیم ملی ایران خاطرنشان کرد: از بازیکنان ازبکستان به خاطر بازی خوبی که انجام دادند تشکر می کنم. به این تیم هم تبریک می گویم. برای ازبکستان بهترین آرزوها را داریم. آنها هنوز شانس صعود دارند.
سرمربی تیم ملی ایران یادآور شد: فکر می کنم بازیکنان تیم ایران را می توان با دو جمله توصیف کرد. بازیکنان ایران با تعهد بسیار بالا، با انگیزه و با فداکاری در طول این سفر با ما بودند و تعهد زیادی از خود نشان دادند. تمام کشور بخصوص هواداران تیم ملی بسیار خوشحال شدند. البته می دانم یکی دو نفری هستند که شاید از صعود ما خوشحال نباشند. یکی دو نفری که شاید اینجا نشسته باشند. حتی درون فدراسیون خودمان هم بعضی از افراد زیاد خرسند نیستند. امروز روز ماست. آنها باختند. ولی ما به کاری که انجام دادیم مفتخر هستیم.
کی‌روش تاکید کرد: کلام دوم به بازیکنان این است که می گویم از آنها به خاطر کاری که برای کشور انجام دادند، تشکر می کنم. خیلی اوقات بدون امکانات، با وجود مشکلات مختلف مثل مشکل زمین کار کردیم. بعضی ها می خواستند برنامه آماده سازی ما را بایکوت کنند ولی ما کار خودمان را کردیم. از طرف کادر مربیگری تیم ملی از هواداران فوتبال ایران و دست اندرکاران و کسانی که درون فدراسیون بدون نام و نشان به اهداف تیم ملی کمک می کنند، تشکر می کنم.
وی در خصوص برنامه‌های تیم ملی در جام جهانی بیان داشت: ما امشب مشغول جشن گرفتن هستیم و از این لحظات لذت می بریم. سعی می کنیم از فردا بهترین آماده سازی را داشته باشیم. ۶ سال است که دارم می گویم. الان زمان این است که از افرادی که در ۶ سال گذشته که برنامه های ما را بایکوت کرده اند، سوال کنید! از ما نپرسید که ما چه کار می توانیم بکنیم. شما باید از خودتان بپرسید چراکه در این مدت هم اصحاب رسانه زیاد از تیم ملی حمایت نکردند! این سوال را از خودتان بپرسید.
سرمربی تیم ملی درباره پیراهن شماره ۴ که با خودش به نشست خبری آورده بود و حتی با آن جشن گرفت، گفت: شما رسانه هستید و باید معنایش را بدانید. این به معنای ۴ صعود من به جام جهانی با ۴ تیم ملی بوده است.
کی‌روش درباره اینکه با این صعود، رکورد میلیتونویچ را در صعود به جام جهانی شکستید؟ گفت: باید تحقیقات بهتری انجام بدهید!
وی در خصوص اینکه آیا برای فیفا دی برنامه های تدارکاتی برای تیم ملی در نظر گرفته است یا خیر، تاکید کرد: برنامه های کوتاه مدتی در پیش داریم. دو  بازی ما در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی مانده است. سعی می کنیم از ۲ بازی باقیمانده ۶ امتیاز را به دست بیاوریم. اگر راجع به بازی های دوستانه سوال کنید می گویم از طریق ارتباطاتم مسابقه ای را در تاریخ ۱۰ اکتبر ۲۰۱۷ با کشور میزبان جام جهانی یعنی روسیه پیش بینی کرده ایم.
وی درباره پر نشدن ورزشگاه و استقبال تماشاگران هم گفت: هیچ نظری در این خصوص ندارم.
کی‌روش در خصوص صحبت‌های مهدی تاج مبنی بر ادامه کار با کی‌روش و احتمال همکاری در تیم‌های پایه هم گفت: فکر نمی کنم امشب، شب مناسبی برای صحبت در این خصوص باشد. مطمئناً وقتی رئیس فدراسیون نقطه نظر مرا بپرسد، جواب ایشان را خواهم داد و نظرم را به وی می دهم. وقتی برای اولین بار به جام جهانی برزیل صعود کردیم، فکر کردم آن موقع زمان مناسبی بود تغییراتی برای توسعه فوتبال ایران ایجاد شود ولی الان تغییراتی نمی بینم.
وی افزود: بهترین آرزویی که برای فوتبال ایران دارم این است که الان، یکبار برای همیشه، فدراسیون جلوی کسانی که مانع پیشرفت فوتبال ایران شده اند را بگیرد و بتوانیم برنامه ای که هواداران خوب فوتبال ایران استحقاقش را دارند، تدوین کنیم. این نظر من است. دو دوره صعود پیاپی به جام جهانی را داریم. اگر فوتبال ایران از این فرصت تاریخی برای برنامه ریزی آینده فوتبال خود استفاده نکند، ضرر کرده است. من فقط مربی هستم و نقطه نظراتم را می دهم. ولی آقایان! امشب بیایید راجع به صعودمان صحبت کنیم و جشن بگیریم. می خواهیم کنار کسانی که عاشق ما بودند و به ما اعتماد و کمک کردند جشن بگیریم. امروز دلیل اصلی حضور ما در اینجا، آنها هستند.

کد خبر 306623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.