وجود ۸۰۰ هزار کلنی زنبور عسل در استان اصفهان

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: استان اصفهان با داشتن تعداد ۸۰۰ هزار کلنی زنبورعسل سومین استان زنبورخیز کشور و از نظر سرانه کلنی زنبور عسل با تعداد ۱۸۰ کلنی مقام اول را در کشور دارا است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا زهرا فیضی با اعلام این خبر، اظهار داشت: پرورش ملکه زنبور عسل با کیفیت مناسب یکی از شاخص‌های مهم در صنعت زنبورداری بوده و این امر نیازمند دانش تخصصی و تجربه لازم است.

وی افزود: استان اصفهان با داشتن تعداد ۸۰۰ هزار کلنی زنبورعسل سومین استان زنبورخیز کشور و از نظر سرانه کلنی زنبور عسل با تعداد ۱۸۰ کلنی مقام اول را در کشور دارا است.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان تصریح کرد: اشتغال به زنبورداری در استان اصفهان مهم و حائز اهمیت تلقی می‌شود به طوری که تعداد چهار هزار نفر زنبوردار به طور مستقیم در این حرفه فعالیت کرده و علاوه برآن پیش از ۵۰۰ نفر نیز در مشاغل جانبی این صنعت مانند کندوسازی، بسته‌بندی و فروش عسل، کارگاه‌های آج موم و کارگاه‌های ساخت لوازم زنبورداری مشغول هستند.

وی اضافه کرد: همچنین تعدادی از افراد مرتبط با بخش بهداشت و درمان، از فرآورده‌های زنبور عسل جهت درمان بیماران و یا در ساخت محصولات دارویی و بهداشتی استفاده می‌کنند.

کد خبر 306552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.