بویینگ برای تکمیل قرارداد هواپیمایی آسمان از اوفک درخواست مجوز کرد

پایگاه خبری بلومبرگ اعلام کرد، شرکت هواپیمایی بویینگ آمریکا برای معامله با شرکت هواپیمایی آسمان از اداره کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (اوفک) درخواست مجوز برای این معامله کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، پایگاه خبری یاد شده نوشت، شرکت هواپیمایی آسمان ایران که یک قرارداد سه میلیارد دلاری با بویینگ امضا کرده است، مطمئن است که این قرارداد با واکنش شدید واشنگتن روبرو نمی شود.

این در حالی است که به تازگی سنای آمریکا به پیشبرد لایحه ای رای داد که می تواند تحریم های جدیدی علیه جمهوری اسلامی بیاورد.
«امیررضا مصطفوی» سخنگوی شرکت هواپیمایی آسمان گفت: این شرکت شنبه گذشته در تهران برای خرید ۳۰ فروند هواپیمای ۷۳۷ با بویینگ قرارداد بسته که برای خرید ۳۰فروند دیگر نیز تمدید می شود.
به نوشته بلومبرگ، بویینگ نخستین هواپیماها را در سال ۲۰۲۲ به شرکت خصوصی یاد شده که بزرگ ترین مالک آن صندوق ملی بازنشستگی است، تحویل خواهد داد.
مصطفوی افزود: ما یک شرکت تجاری هستیم، همچنانکه بویینگ یک شرکت تجاری است. ما باهم معاملات تجاری و اقتصادی داریم و به سیاست کاری نداریم. در چنین فضایی، امور در جریان است و پیش می رود.
شرکت بویینگ و آسمان نخستین بار در آوریل (فروردین-اردیبهشت) گذشته، چنین قراردادی را مطرح کردند.
قرارداد آسمان، دومین برنامه فروش هواپیمای شرکت بویینگ با یک شرکت هواپیمایی ایرانی از دهه ۱۹۷۰ است.
نخستین قرارداد بویینگ با شرکت ایران ایر به مبلغ ۱۶.۶ میلیارد دلار بود.
به نوشته بلومبرگ، قرارداد آسمان سیاست ایجاد اشتغال کارخانه ای دونالد ترامپ» رییس جمهوری امریکا را در برابرقول وی برای اتخاذ موضع سخت تر در برابر ایران قرار می دهد.

کد خبر 306543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.