تقابل مافیای واردکنندگان چادر مشکی با تولید داخلی

نائب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با انتقاد از وارداتی بودن بخش اعظم چادر مشکی مصرفی در کشور، گفت: از دولت این انتظار وجود دارد تا با ایجاد محدودیت در برابر مافیای واردکننده پارچه چادر مشکی مانع از تحقیر ملت ایران شود.

سیدناصر موسوی‌لارگانی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایمنا با یادآوری اینکه نماد حجاب اصیل اسلامی نباید قربانی ثروت‌اندوزی معدودی از افراد شود، اظهار داشت: طبق آمارها ۹۵ درصد از ۸۰ میلیون مترمربع پارچه چادری مورد نیاز سالانه کشور از خارج تامین می‌شود در صورتی که صنعت نساجی ایران دارای پتانسیل رقابت با دیگر کشورها است.

وی یادآور شد: از آنجایی که کشور ما اسلامی است باید در زمینه‌هایی‌تولید اقلامی که نیاز معنوی ما را برآورده می‌سازد، گام جدی ‌برداریم چرا که اینها نماد ملی و فرهنگی ما است و باید حفظ شود و سهل‌انگاری در این عرصه جایز نیست.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس دهم تصریح کرد: از دولت این انتظار وجود دارد تا با ایجاد محدودیت در برابر مافیای واردکننده پارچه چادر مشکی مانع از تحقیر ملت ایران شود.

وی با بیان اینکه تولید پارچه چادر مشکی در کشور صرفه اقتصادی دارد، گفت: با حمایت از تولید داخلی در این حوزه می‌توان اشتغال‌زایی کرد و به فرامین مقام معظم رهبری پیرامون کار و تولید جامه عمل پوشاند.

موسوی‌لارگانی واردات پارچه چادر مشکی از خارج را یکی از مصادیق تهاجم فرهنگی دانست و ادامه داد: برای حل و رفع این مشکل باید مجموعه‌ای از وزارتخانه‌ها دست به کار شوند یعنی وزارت صنایع و معادن در برابر این مافیای ایستادگی کرده و در کنار آن از صنایع نساجی داخل حمایت کند.

وی افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با فرهنگ سازی، بانوان را در خرید چادرهای تولید داخل تشویق کند.

نائب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: بنابراین با فرهنگ اسلامی و سنتی جامعه ایران که استفاده از چادر جزئی از ضروریات خانوادهای مسلمان محسوب می‌شود، باید با مدیریت صحیح و کارآمد تسهیلاتی برای آن در نظر گرفته شود که متاسفانه کم توجهی به این موضوع باعث گرانی بیش از حد این کالا در بازار شده است.

وی با بیان اینکه مسئولیت حمایت از صنایع متوجه وزارت صنعت معدن و تجارت است، تاکید کرد: این وزارتخانه باید کمک به صنعت‌هایی که نیاز کشور است را در اولویت برنامه‌هایش قرار بدهد.

موسوی لارگانی اضافه کرد: البته تا هنگامی که این بازار منحصرا در اختیار عده‌ای خاص باشد و نرخ‌هایی بدون نظارت تعیین شود افزایش قیمت بوجود آمده و باعث می‌شود عده‌ای توان خرید را از دست می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: حجاب در اسلام توصیه شده و نماد زن مسلمان و بانوان تشیع ایرانی است، ضرورت توجه مسئولان به این صنف باید بیش از پیش معطوف گردد تا مشکلات آن رفع شود.

کد خبر 306528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.