وجود پنبه در حلیم یک شایعه و دروغ محض است

رئیس اتحادیه کبابی و بریانی اصفهان با تکذیب شایعه وجود پنبه و پشم در حلیم، گفت: خوشبختانه اداره بهداشت نیز این شایعه را رد کرده و موردی از این تخلف در اصفهان مشاهده نشده است.

احمدرضا اخوان ارجمند در گفتگو با خبرنگار ایمنا در خصوص شایعه وجود پنبه و پشم در حلیم که طی چند روز گذشته فیلم آن در فضای مجازی منتشر شده است، اظهار داشت: به جرات تاکید می کنم که چنین موضوعی صحت ندارد چرا که اگر پنبه را زیر آب بگیریم این شکلی نمی شود.

وی با بیان اینکه گوشت گردن پخته، سفید می شود، تاکید کرد: اگر به فرض مثال آشپزی در حلیم خود پنبه بریزد این غذا در پخت از بین می رود و قابل ارائه به مشتری نیست.

رئیس اتحادیه کبابی و بریانی اصفهان با تاکید بر اینکه تنها وجود گوشت در حلیم باعث "کش‌دار" شدن این غذا می شود، گفت: از سویی برخی عنوان کردند که پشم در حلیم وجود دارد اما موضوع نیز صحت ندارد و اگر در غذا محتویاتی همچون پنبه و یا پشم ریخته شود، حلیم به اصلاح آشپزها "نمی گیرد" و از بین می رود.

وی با بیان اینکه متاسفانه پیش تر شایعه وجود سیرابی در حلیم مطرح شد، تصریح کرد: اگر در حلیم سیرابی استفاده شود بوی بد آن در غذا مشخص است؛ بنابراین این موضوع نیز از سوی ما تکذیب می شود.

اخوان ارجمد با تاکید بر اینکه نظارت ویژه ای بر عملکرد حدود ۵۰۰ واحد صنفی آش و حلیم در اصفهان داریم، گفت: علاوه بر ۱۳ بازرس ناظر اتحادیه، بازرسی اصناف، بازرسی صنعت، معدن و تجارت و همچنین بازرسی اداره کل بهداشت بر واحدهای پخت آش و حلیم در اصفهان نظارت دارند.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه فلیم و شایعه وجود پنبه و پشم در حلیم که توسط یکی از شهروندان در فضای مجازی مطرح شده تنها موجب تضعیف فعالان این صنف می شود، تصریح کرد: خوشبختانه اداره بهداشت نیز این شایعه را رد کرده و موردی از این تخلف در اصفهان مشاهده نشده است.

کد خبر 306505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.