یک‌سوم صنایع دستی جهان به اصفهان اختصاص دارد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با بیان اینکه یک‌سوم صنایع دستی جهان و دوسوم صنایع دستی ایران به اصفهان اختصاص دارد، خاطرنشان کرد: این اداره کل در حوزه صنایع دستی روستایی فعالیت های بیشتری خواهد داشت تا زمینه اشتغال روستاییان را هم فراهم کند.

فریدون الهیاری در گفتگو با خبرنگار ایمنا تصریح کرد: اصفهان با بیش از ۱۹۹ رشته صنایع دستی جایگاه ارزشمندی در زمینه صنایع دستی در کشور و حتی جهان دارد.

وی افزود: اصفهان به عنوان شهری که عنوان «شهرجهانی صنایع دستی» را دارد، از جایگاه ممتازی برای استان و کشور برخوردار است ما باید برای رونق صنایع دستی که صنعتی کم هزینه و پاک به شمار می رود، گام های ارزشمندی برداشته شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با اشاره به نامگذاری سال ۹۶ از سوی مقام معظم رهبری  به نام سال اقتصاد مقاومتی- تولید و اشتغال، اظهارکرد: با توجه به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب کارکردهای اساسی صنایع دستی باید توسعه اشتغال با کمترین سرمایه گذاری و بیشترین ارزش افزوده باشد.

وی ادامه داد: در این راستا سازمان میراث فرهنگی برنامه های گسترده ای را در دستور کار خود قرار داده است و در برنامه ها و مناسبت ها تبیین این سیاست ها را دنبال می کند.

الهیاری با بیان اینکه یک‌سوم صنایع دستی جهان و دوسوم صنایع دستی ایران به اصفهان اختصاص دارد، خاطرنشان کرد: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان در حوزه صنایع دستی روستایی فعالیت های بیشتری خواهد داشت تا زمینه اشتغال روستاییان را هم فراهم کند.

وی با تاکید بر ضرورت حمایت از صنایع دستی و توسعه گردشگری در اصفهان تصریح کرد: برای رونق بازار صنایع دستی باید گردشگری را توسعه دهیم.

کد خبر 306469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.