قاچاق کالا بر اقتصاد و سیاست های اجرایی دولت ضربه وارد کرده است

فرماندار آران و بیدگل گفت: قاچاق کالا بر اقتصاد و سیاست های اجرایی دولت ضربه وارد کرده و موجب کاهش تولید داخلی و در نتیجه افزایش بیکاری و رکود اقتصاد کشور خواهد شد.

به گزارش ایمنا، ابوالفضل معینی نژاد، در جمع نمازگزاران نماز جمعه سفیدشهر با تقدیر از اعضای شورای اسلامی و تبریک به منتخبین پنجمین دوره شورای اسلامی این شهر از پیگیری افتتاح جاده بخش مرکزی و ادامه تکمیل کنار گذر خبر داد.

وی در ادامه اظهار داشت: مرکز بهداشتی درمانی خیّر ساز کریمشاهی طی چند روز آینده افتتاح خواهد شد.

معینی نژاد همچنین از اختصاص ۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی به شهرها و روستاهای بخش مرکزی خبرداد.

فرماندار آران و بیدگل با اشاره به هفته مبارزه با مواد مخدر از ششم لغایت ۱۲ تیرماه و گرامیداشت شهدای این عرصه بیان داشت: طبق اعلام ستاد مبارزه با مواد مخدر دو میلیون و ۸۰۲ هزار معتاد در کشور وجود دارد که از این بین ۱۰ درصد جمعیت معتادان را زنان تشکیل می دهند که نشان دهنده افزایش اعتیاد در بین زنان است.
 
وی با بیان اینکه ۱۱ میلیون نفر در ایران گرفتار مساله اعتیاد در زندگی خود هستند افزود:در سال ۹۵ تعداد سه هزار و ۱۹۰ نفر به علت مصرف مواد مخدر فوت شده اند.

وی پیشگیری از اعتیاد را بهترین و به صرف ترین راه مبارزه با اعتیاد ذکر کرد و افزود: هر معتاد در طول زندگی بطور متوسط ۱۰ نفر را معتاد می کند.

فرماندار، زحمات دستگاه قضایی، پلیس مبارزه با مواد مخدر، ادارات و سازمانهای غیر دولتی در مبارزه با اعتیاد را قابل تقدیر خواند و یاد آور شد: سازمان های مردم نهاد و گروه های مردمی بیش از ۹۰ درصد درمان اعتیاد را به دوش می کشند.
 
وی در ادامه با اشاره به فرارسیدن ۱۲ تیرماه روز مبارزه با قاچاق کالا اظهار داشت: قاچاق کالا بر اقتصاد و سیاست های اجرایی دولت ضربه وارد کرده و موجب کاهش تولید داخلی و در نتیجه افزایش بیکاری و رکود اقتصاد کشور خواهد شد.

معینی نژاد افزود: پیشگیری و یا کاهش قاچاق کالا نیازمند یک حرکت و جنبش ملی است و تعیین الگوی مصرف مناسب و ترویج آن در سطح جامعه دارای اهمیت ویژه ای می باشد.

فرماندار آران و بیدگل تصریح کرد: آماده کردن مردم برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز و مصرف کالاهای داخلی و کاهش تقاضای کالای خارجی در سایه آموزش و فرهنگ سازی امکانپذیر خواهد بود.

کد خبر 306426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.