صادرات، واکسن و قیمت تضمینی مهمترین مشکلات مرغداران است

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی استان اصفهان گفت: صادرات مرغ، کمیت و کیفیت واکسن‌ها، مدیریت عرضه و تقاضا، قیمت تضمینی و حمایت و پشتیبانی از مهمترین مشکلات مرغداران است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا ایرج حیدری در پانزدهمین نشست کمیسیون کشاورزی، آب و محیط‌زیست اتاق بازرگانی اصفهان با محوریت پیشگیری و کنترل ویروس آنفولانزای  فوق حاد پرندگان، اظهار داشت: کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی در بحث ستاد نجات زایند رود نشان داده است که می‌تواند نقش اثرگذاری را ایفا کند و ما به همین خاطر درصدد هستیم تا مشکلات و چالش‌های صنعت دام و طیور را از طریق این کمیسیون پیگیری کنیم.

وی صادرات مرغ، کمیت و کیفیت واکسن‌ها، مدیریت عرضه و تقاضا، قیمت تضمینی و حمایت و پشتیبانی را از مهمترین مشکلات مرغداران دانست و گفت: بسیاری از این مشکلات باید در سطح کشور مطرح شود و اتاق بازرگانی به ‌عنوان مشاور قوای سه‌گانه می‌تواند این موارد را به سطوح بالای مدیریتی انتقال دهد.

وی با تقدیر از اقدامات انجام ‌گرفته توسط سازمان دامپزشکی و جهاد کشاورزی در رابطه با کنترل آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، گفت: اگرچه اقدامات انجام‌گرفته اقدامات مثبت و اثرگذاری بوده است اما مدیریت بحران استان نیز باید در این زمینه ورود کرده و در بحث پیشگیری به تولیدکنندگان کمک کند.

ستاد بحران استان برای کنترل آنفولانزای فوق حاد پرندگان وارد میدان شود

مدیرعامل اتحادیه‌ مرغ تخم‌گذار اصفهان بابیان اینکه اتحادیه‌ها حلقه اتصال تولیدکنندگان و دستگاه‌های دولتی است، گفت: در حال حاضر اتحادیه‌ها نسبت به دهه‌ گذشته فعال‌تر شده‌اند و افزایش اعتبارات و توجه به آنها می‌تواند این  حلقه‌ اتصال را مستحکم‌تر کند.

افضل آموزش مستمر، نظارت و بازرسی، تسهیل در صادرات، تجهیز و تأسیس تشکل‌ها، حذف واسطه‌ها، معافیت‌های مالیاتی و برخوردهای مختلف با یک نوع جرم توسط قوه‌ی قضاییه از مهم‌ترین اولویت‌ها دانست و افزود: اتاق بازرگانی اصفهان می‌تواند با ورود به این مسایل و مطرح کردن آنها با مسوولین ذیربط گام مهمی را در رفع مشکلات مرغداران بردارد.

وی با انتقاد از عملکرد ستاد بحران استان اصفهان در خصوص مواجهه با آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، گفت: سازمان دامپزشکی استان اصفهان در زمان شیوع ویروس آنفلوانزا شبیه به یک سرباز بدون اسلحه بود که تمام مسئولیت ها را به دوش می‌کشید و در این میان از پشتیبانی ستاد بحران و استانداری خبری نبود.

مدیرعامل اتحادیه‌ مرغ تخم‌گذار اصفهان گفت: مشکل آنفلوانزای فوق حاد را به‌خوبی می‌شناسیم و راه‌حل‌های عبور از آن را می‌دانیم و بهتر است از امروز وارد میدان عمل شویم و برای پیشگیری گام برداریم.

اتاق بازرگانی به بحث پرداخت غرامت‌ها ورود کند

مدیر اجرایی کل واحدهای سیمرغ با اشاره به خسارت‌های مالی آنفلوانزای فوق حاد پرندگان به واحدهای تولید طیور، گفت: بسیاری از واحدهای تولیدی ازجمله واحدهای سیمرغ در بحث معدوم‌سازی و کنترل بیماری همکاری بسیار خوبی را با سازمان دامپزشکی داشته‌اند.

مشهدی پرداختن به مساله غرامت‌ها را از نکات مهم و اساسی مرغداران دانست و ادامه داد: ورود اتاق بازرگانی به مساله میزان و زمان پرداخت غرامت‌ها از انتظارات واحدهای پرورش طیور است.

کد خبر 306380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.