قراردادخرید۶۰ فروندبویینگ امضاشد/نوسازی ناوگان هوایی آسمان با۹۵درصد فاینانس

با حضور وزیر کار و نمایندگان شرکت بویینگ و آسمان، قرارداد نهایی خرید ۶۰ فروند هواپیمای بویینگ ۷۳۷ بین دو شرکت به امضا رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا به نقل از راه و شهرسازی، بعدازظهر گذشته (شنبه) با حضور وزیر رفاه، قراردادی بین شرکت آسمان و بوئینگ به امضا رسید که قرار شد ابتدا ۳۰ هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ و به تدریج ۳۰ فروند هواپیمای دیگر توسط شرکت هواپیمایی آسمان خریداری شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این مراسم گفت: قرارداد ۳۰+۳۰ را با شرکت بوئینگ امضا می کنیم که ۳۰ فروند قرارداد قطعی است و ۳۰ فروند هم در صورت ادامه اضافه خواهد شد. ۵ درصد شرکت هواپیمایی آسمان پرداخت خواهد کرد و ۹۵ درصد فاینانس خواهد بود که رقم قابل توجهی است. خوشحالم که با این اقدام می توانیم به دارایی بازنشستگان اضافه کنیم و همچنین ناوگان هوایی را به نحوی شایسته ارتقا دهیم که بازارهای منطقه را در اختیار گیرند.

ربیعی تصریح کرد: خوشبختانه در شرکت هواپیمایی آسمان که وضعیت آن روز به روز به سمت تثبیت بیشتر می رود. در سال ۱۳۹۲ تعداد هواپیماهای پروازی ۸ فروند بود و امروز به ۲۱ فروند رسیده است. در آمارهایی هم که اخیرا منتشر کرده اند ما جزو بیشترین پروازها قرار می گیریم. استراتژی ما نظم در آینده برای آسمان با خدمات باکیفیت تر خواهد بود.

وی افزود: سالانه حدود چهار میلیارد دلار شرکت های خارجی در ایران بلیت می فروشند و قطعا باید تغییرات بنیادین در خطوط هواپیمایی بدهیم و از منطقه کسب درآمد کنیم. خطوط هواپیمایی ما هم از فروش چهار میلیارد دلار پیشگیری کند و هم بتوانیم از بازار منطقه استفاده کنیم و بخشی از درآمد کشور را از طریق انتخاب مسافر از بازار منطقه به انجام برسانیم.

به گفته ربیعی، مطالعات نشان می‌دهد هر یک فروند که اضافه می شود تعدادی شغل را اضافه می کند. در نظر داریم با افزایش هواپیماهای خود ایجاد شغل کنیم.

همچنین سمیر بلیامانی مدیر فروش منطقه خاورمیانه، روسیه و آسیای مرکزی عصر روز شنبه با انتشار بیانیه ای، امضای قرارداد خرید ۳۰ فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس در تهران را تائید کرد.

در بیانیه شرکت بوئینگ تاکید شده است که این شرکت موفق شده در دهم ژوئن ۲۱۰۷ قرارداد قطعی فروش ۶۰ فروند هواپیما را به ارزش ۳ میلیارد دلار با شرکت آسمان در تهران منعقد کند.

در این بیانیه تصریح شده است که این قرارداد متعاقب امضای تفاهم نامه بوئینگ و شرکت آسمان منعقد شده که پیش از این شرکت بوئینگ درخواستی برای اخذ مجوز اداره نظارت بر اموال برون مرزی ایالات متحده امریکا جهت انجام این معامله ارائه کرده است.

هواپیماهای مکس که به عنوان ناوگان جدید شرکت آسمان انتخاب شده از هواپیماهای بدنه باریک در شرکت بوئینگ طراحی شده و تکمیل این قرارداد مشابه قرارداد شرکت هواپیمایی ایران ایر با بوئینگ، مستلزم اخذ تائیدیه از دولت امریکا است.

همچنین سخنگوی شرکت هواپیمایی آسمان در حاشیه مراسم امضای قرارداد خرید ۳۰ فروند هواپیمای بوئینگ برای شرکت هواپیمایی آسمان، با اشاره به امضای قرارداد خرید ۳۰ فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس در تهران، گفت: قرار است خزانه داری امریکا، مجوز فروش این هواپیماها را تا یک ماه آینده صادر کند.

سید امیر رضا افزود: با توجه به شرایط مناسب، امضای این قرارداد بین دو بنگاه اقتصادی به نظر نباید مشکلی در صدور مجوز اداره خزانه داری امریکا وجود داشته باشد.

وی گفت: شرکت های بوئینگ ۳ هزار و ۷۰۰ فروند سفارش خرید دریافت کرده است و شرکت آسمان نیز هشتاد و هفتمین شرکت هوایی است که قرارداد خرید ۳۰ فروند هواپیما را با حضور نماینده شرکت بوئینگ در تهران به امضا رساند.

وی با بیان این که قرار است اداره خزانه داری امریکا مجوز فروش ۶۰ فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس را برای شرکت آسمان تا یک ماه آینده صادر کند، گفت: این خرید در دو مرحله انجام خواهد شد در مرحله نخست بوئینگ ۳۰ فروند از این هواپیماها را تحویل می دهد و پس از آن شرکت آسمان ۳۰ فروند دیگر از این نوع هواپیماها را خریداری خواهد کرد.

کد خبر 306332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.