نخستین شکست خانگی ایران در لیگ جهانی/ زور ملی‌پوشان به قهرمان نرسید

دیدار تیم‌های ملی والیبال ایران و صربستان در هفته دوم لیگ جهانی والیبال با شکست تیم ملی کشورمان به پایان رسید.

به گزارش ایمنا، تیم ملی والیبال کشورمان امشب و در چارچوب دومین دیدار خود در هفته دوم لیگ جهانی والیبال در ورزشگاه آزادی تهران میزبان تیم ملی صربستان بود که با نتیجه ۳ بر یک شکست خورد.

این مسابقه قرار بود از ساعت ۲۱ و ۱۰ دقیقه آغاز شود که به دلیل طولانی شدن مسابقه ۲ تیم آرژانتین و بلژیک کمی با تأخیر شروع شد.

ایران با ترکیب میلاد عبادی‌پور، سعید معروف، سید محمد موسوی، عادل غلامی، فرهاد قائمی، امیر غفور و مهدی مرندی این مسابقه را آغاز کرد.

ست نخست؛ ۲۵ بر ۲۰ به سود صربستان
صربستان نخستین امتیاز این ست را به دست آورد. در ادامه ایران در امتیاز ۵ به صربستان رسید و با پیروزی ۸ بر ۷ به وقت استراحت فنی نخست رفت.

در بازگشت به زمین صربستان بهتر عمل کرد و از تیم ملی کشورمان پیش افتاد اما ایران بالاخره موفق شد در امتیاز ۱۲ خود را به حریف برساند. در ادامه دو تیم بازی نزدیکی به نمایش گذاشتند اما این تیم ملی صربستان بود که زودتر از تیم ملی کشورمان به امتیاز ۱۶ رسید و با برتری ۱۶ بر ۱۵ به وقت استراحت فنی دوم رفت.

در ادامه این ست هم برتری با تیم ملی صربستان بود تا جایی که سرمربی تیم ملی کشورمان مجبور به درخواست وقت استراحت شد. صرب‌ها کم کم اختلاف امتیاز خود با ایران را افزایش دادند و ست نخست را با نتیجه ۲۵ بر ۲۰ به سود خود به پایان رساندند.

ست دوم؛ ۲۵ بر ۲۳ به سود صربستان

ایران ست دوم را با کسب نخستین امتیاز این ست آغاز کرد. با اینکه در ابتدای ست دوم صربستان سعی کرد از افزایش اختلاف امتیاز خود با ایران جلوگیری کند اما نقطه قوت تیم ملی کشورمان در این لحظات سرویس‌های خوب بازیکنان بود. آبشار قدرتمند فرهاد قائمی که با برخورد به دست بازیکن حریف به بیرون رفت، برتری ۸ بر ۵ ایران در وقت استراحت فنی نخست را رقم زد.

این اختلاف سه امتیازی اما در ادامه پابرجا نماند و صربستان حساب کار را ۱۳ بر ۱۳ مساوی کرد. در ادامه سرویس ایموویچ به بیرون رفت تا نتیجه ۱۵ بر ۱۴ به سود کشورمان شود اما سرویس عادل غلامی هم به تور برخورد کرد تا همه چیز دوباره مساوی شود. در نهایت هم صربستان با پیروزی ۱۶ بر ۱۵ به وقت استراحت فنی دوم رفت.

در ادامه ایران با دفاع خوب موسوی و عبادی‌پور حساب کار را ۱۸ بر ۱۸ مساوی کرد اما صربستان باز هم ورق را به سود خود برگرداند. وقتی ایران به امتیاز ۲۱ در مقابل ۲۲ امتیاز صربستان رسید، سرمربی حریف درخواست وقت استراحت کرد. در ادامه صربستان حساب کار را ۲۴ بر ۲۲ کرد تا این بار ایگور کولاکوویچ ملی‌پوشان کشورمان را به کنار زمین فرا بخواند. امتیاز بعدی این ست به ایران رسید اما صربستان در ست دوم هم با نتیجه ۲۵ بر ۲۳ به برتری رسید.

ست سوم؛ ۲۵ بر ۱۶ به سود ایران

ایران ست سوم را طوفانی آغاز کرد و سه امتیاز پیش افتاد اما صربستان پس از وقت استراحتی که سرمربی این تیم درخواست کرد این سه امتیاز را جبران کرد. البته در ادامه برتری با ایران بود و ۲ تیم در حالی به وقت استراحت فنی نخست رفتند که ایران با نتیجه ۸ بر ۴ از حریف پیش بود.

ملی‌پوشان کشورمان در دقایق بعدی این ست اختلاف امتیازی ایجاد شده را حفظ کردند و در نهایت نیز برخورد سرویس بازیکن صربستان به تور، حکم به پیروزی ۱۶ بر ۱۱ ایران در وقت استراحت فنی دوم داد.

این دیدار در حالی در ست سوم به سود تیم ملی کشورمان دنبال می‌شد که سازماندهی دفاعی صرب‌ها با عملکرد خوب ملی‌پوشان کشورمان کاملاً از هم پاشیده بود. ایران مزد برتری خود در ست سوم را با پیروزی ۲۵ بر ۱۶ در این ست گرفت.

ست چهارم؛ ۲۵ بر ۱۶ به سود صربستان

صربستان که نمی‌خواست در این دیدار شکست بخورد، ست چهارم را با کسب نخستین امتیاز آغاز کرد و در ادامه اختلاف امتیاز را بیشتر هم کرد و در وقت استراحت فنی نخست به پیروزی ۸ بر ۲ رسید.

ایران در این ست زمین تا آسمان با ست سوم تفاوت داشت و عملکرد نه چندان خوب ملی‌پوشان این فرصت را به صربستان داد تا با برتری ۱۶ بر ۸ به وقت استراحت فنی دوم برود.

در نهایت هم این تیم ملی صربستان بود که با پیروزی ۲۵ بر ۱۶ در این ست در مجموع به برتری ۳ بر یک رسید و نخستین شکست خانگی تیم ملی کشورمان در لیگ جهانی ۲۰۱۷ را رقم زد.

تیم ملی والیبال ایران از ساعت ۲۱ و ۱۰ دقیقه فردا یکشنبه ۲۱ خردادماه و در سومین دیدار خود در هفته دوم لیگ جهانی به مصاف شاگردان خولیو ولاسکو در تیم ملی آرژانتین می‌رود.

کد خبر 306305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.