آغاز به کار سامانه فوریت‌های پلیسی ناشنوایان / ۱۳۵۰۰ ناشنوا در اصفهان

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان گفت: ۱۳۵۰۰ نفر ناشنوا هستند و با توجه به این نگرش، سامانه فوریت‌های پلیسی ویژه ناشنوایان آماده بهره‌برداری این گروه از افراد در اصفهان شد تا امکان دسترسی این قشر به خدمات پلیس افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه ایمنا، دکتر صادقی با اشاره به اینکه حدود ۱۲۰ هزار معلول در کل استان تحت پوشش بهزیستی هستند گفت: از این تعداد ۱۳۵۰۰ نفر ناشنوا و کم شنوا داریم

و یکی از رسالت‌های همیشگی بهزیستی تعامل مناسب با کلیه ادارات نهادها و دستگاههایی است که به نحوی در احقاق حقوق معلولان مخصوصا استیفای حقوق شهروندی آنها مشارکت داشته باشند.

صادقی در ادامه تصریح کرد: بهبود شرایط زندگی معلولین هم یکی از اولویت های بهزیستی است و این در کنوانسیونهای حقوق معلولان و قانون جامع حمایت از حقوق معلولان پیش بینی شده و به صورت قانون درامده است.

مدیرکل بهزیستی استان با تاکید بر اینکه در خصوص نیازهای معلولان اعم از مناسب سازی شهر و مناسب سازی اماکن عمومی و معابر شهری نیازمند اقداماتی هستیم گفت: این نیازها امروزه خودش را نشان داده است مثل نیاز یک نابینا که خودش بتواند از دستگاه خودپرداز استفاده کند و به صورت مستقل از خدمات بانکی استفاده کند و لازمه این موضوعتغییر در دستگاههای خودپرداز یا تغییر در شیوه‌های خود ماست تا آنها را مناسب حال این اشخاص کنیم.

دکتر صتدقی با اشاره به اینکه این ۱۳۵۰۰ فرد ناشنوا یا کم شنوا به لحاظ اجتماعی انسانهای توانمند و فعالی هستند و مشارکت اجتماعی بالایی دارند و یکی از نیازهای اساسی که مدتها بود ناشنوایان آن را اعلام می‌کردند این بود که اگر نیاز به فوریت‌های پلیسی داشتیم نمی‌توانیم با پلیس تماس بگیریم چون قدرت تکلم نداریم.

بر همین اساس با تدبیر فرمانده انتظامی استان و جانشین محترمشان و مسئولین فناوری اطلاعات نیروی انتظامی و مشارکت شرکت ایرانسل خطی برای ارسال پیامک این قشر راه اندازی شد و اولین پیامکی که به این سامانه آمد پیام تشکر یکی از ناشنوایان بود.

به گفته صادقی دختران و پسران ناشنوا اگر جایی حقوق شان مورد تعرض قرار گرفت می‌توانند از این سامانه استفاده کنند.

مدیرکل بهزیستی استان همچنین اعلام کرد: در مرحله اول این طرح در شهر اصفهان راه‌اندازی شد و در مرحله بعد در کل استان این سامانه را خواهیم داشت.

به گفته دکتر صادقی ارتباط از این طریق صرفا به صورت پیامک است و شماره فرد ارسال کننده پیامک به صورت محرمانه نزد پلیس خواهد ماند و این افراد دغدغه اطلاع به پلیس را نخواهند داشت و بخاطر ویژه بودن این افراد سرعت عمل پلیس برای این افراد قطعا بیشتر خواهد بود.

مدیرکل بهزیستی با تشکر از نیروی انتظامی گفت: نیروی انتظامی و پلیس ارتباط خوبی با بهزیستی و مددجویان ما دارند و قرار است فرمانده نیروی انتظامی در آینده ای نزدیک نشستی با معلولان داشته باشند و در این جلسه هم اندیشی پلیس با مشکلات معلولان بیشتر آشنا شود و همچنین تعدادی از نیروهای پلیس دوره های آموزش زبان اشاره را بگذرانند تا تعامل بیشتری بین پلیس و معلولان بوجود آید.

کد خبر 306292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.