اجرای ششمین دوره طرح ملی حفظ قرآن کریم در آران و بیدگل

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آران و بیدگل از اجرای ششمین دوره طرح ملی حفظ قرآن کریم در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایمنا، حجت الاسلام ولی الله روان گفت: طرح ملی حفظ قرآن کریم برای ششمین سال متوالی بمنظور اجرای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت ده میلیون حافظ قرآن کریم با محوریت بقاع متبرکه در این شهرستان اجرا می شود.

وی خاطر نشان کرد: این طرح با فعالیت ۳۰ مربی حفظ قرآن کریم در آستان مقدس امامزادگان محمدهلال بن علی(ع) ، هاشم بن علی و فاطمه بنت العسکری(ع)، اسماعیل و عبدالله (ع) آران و بیدگل، بی بی سکینه خاتون(س) سفیدشهر، عبدالله(ع) ابوزید آباد، محمد(ع) نوش آباد، سلیمان و حسن(ع) فیض آباد، سهل بن علی و اهل بن علی(ع) روستای یزدل از توابع این شهرستان برگزار می شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آران و بیدگل ، نحوه اجرای کلاس ها را به صورت مربّی محور دانست و اظهار داشت: این طرح طی برنامه ای مدوّن از سوی مربیان حفظ اجرا می شود و تا پایان بهمن ماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

روان در ادامه خاطر نشان کرد: آزمون پایانی این طرح، اسفندماه ۹۶ همزمان با سراسر کشور در شهر نمونه قرآنی آران و بیدگل برگزار خواهد شد و حافظانی که موفق به کسب نمره قبولی در این آزمون شوند، گواهی نامه حفظ دریافت خواهند کرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آران و بیدگل افزود: علاقه مندان می توانند با مراجعه حضوری به اداره اوقاف و امور خیریه، دفاتر بقاع متبرکه و یا تماس با شماره تلفن  ۰۳۱۵۴۷۴۳۵۳۶داخلی ۳ در این طرح ثبت نام کنند.

حجت الاسلام روان یادآور شد: همزمان با آغاز ششمین طرح ملی حفظ قرآن کریم، ۲۰۰ گواهینامه حفظ یک جزء تا حفظ کل قرآن کریم ویژه حافظان شرکت کننده در دوره پنجم این طرح صادر شده است.

شهرستان آران و بیدگل به دلیل فعالیت‌های شاخص قرآنی در سال‌های اخیر، از سوی نهادهای رسمی به‌عنوان شهر نمونه قرآنی کشور معرفی شده است./

کد خبر 306280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.