آیت الله مستجابی حکیمی شایسته، پهلوانی آرسته و مبارزی باتجربه است

شهردار اصفهان گفت: چهره نورانی آیت الله مستجابی نمودی از حکیمی شایسته، پهلوانی آرسته، شهروندی جهان دیده و مبارزی باتجربه است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی جمالی نژاد شامگاه جمعه ضمن حضور در مراسم بزرگداشت آیت الله مستجابی که در کاخ موزه چهلستون با تبریک میلاد باسعادت امام حسن مجتبی گفت: سروران عزیز، فرهیختگان و شهروندان گران سنگ، جهان شهر اصفهان به خود می بالد و می نازد که گلستان چمن آرا و بوستان عنبرخیزش همواره محل رویش درختان و گل هایی بوده که هریک به نقش و بویی زینت افزای این باغ کهن سال بوده اند و البته در این میان کم نبوده اند سروقدان تاریخ سازی که آن همه نقش و نگار را یک جا داشته اند و از این باب سراسطوره گشته و باعث افتخار این باغ و این باغبان شده اند.

وی ادامه داد: باری، حضرت آیت الله حاج سید مترضی مستجابی نیز در شمار همان سروقدانی است که جلال و کمال و جمال را یکجا دارند و به جمیع محسنات و کمالات آنان متصف اند. با وجود طی مدارج عالی روحانی به زیور هنر خطاطی و شاعری آراسته اند و در این همه نامی مانا در ورزش پهلوانی و منش قهرمانی کشور دارند و البته برخورداری از این همه محسنات است که از ایشان عالمی وارسته و حکیمی شایسته و مبارزی با تجربه و شهروندی جهان دیده و پهلوانی آرسته و کریمی نمونه ساخته است.

شهردار اصفهان ادامه داد: پویش و کوشش قریب به یک قرن این پیر روشن ضمیر و دل آرا خود دایرت المعارفی تاریخی و پرخاطره است که یادآور رویدادهایی خطیر و بسی سترگ از این کهن سرزمین است. از نهضت ملی و فداییان اسلام گرفته تا انقلاب شکوهمند اسلامی، به نحوی که چهره نورانی این روحانی آیینه تمام نمایی است که می توان سرمایه های معنوی دینی چون آقا سید ابولحسن اصفهانی، آیت الله کاشانی، آیت الله خوانسازی، امام موسی صدر و نواب صفوی و بسیار کسان دیگر را در آن به وضوح دید و تداعی نمود. این روش فردی و این منش اجتماعی کارنامه ای بس بلند از این پیر فرزانه و مجاهد فرهیخته ساخته است که می تواند و باید دستمایه و دست نامه ما باشد برای ساخت جهان کنونی.

جمالی نژاد در پایان خاطرنشان کرد: حضار فرهیخته، نخبگان و عزیزان، در این شب رحمت و کرامت کمر همت به تجلیل ابرمردی از مردان این بوم برخواسته ایم که وجود ذی جودش کانون عشق، مناعت طبعش بی نظیر و کوچه باغهای خاطراتش معطر و با طراوات از باران رحمت است. اینجانب به حکم وظیفه و به رسم حق شناسی به عنوان شهردار شهر شهیدان و خادم آرزومند دیار رادمردان تاریخ، مقام شامخ و رفیع این یگانه مجتهد پهلوان را به عنوان سرمایه ای معنوی و نمادین نکو می دارم و امید صادق دارم که این محفل و مجلس انس سرآغازی باشد برای روشن نگه داشتن مشعل تابانی که او در این راه برافروخت.

گفتنی است؛ آیت الله مستجابی از علمای برجسته خاندان بزرگ صدر است. او تحصیلات خود را در حوزۀ علمیۀ تهران و نجف ادامه داد و موفق به اخذ درجه اجتهاد از سوی آیت الله سید ابوالحسن اصفهانی شد. او یکی از مبارزان سیاسی در دورۀ ملی شدن صنعت نفت و از نزدیکان آیت الله کاشانی به شمار می‌رود. آیت الله مستجابی در امور خیریه و عام المنفعه از سوابق طولانی برخوردار است و همچنین دستی نیز در حوزۀ شعر و ادب و هنر دارد.

مراسم بزرگداشت آیت الله مجتهدی به همت شهرداری اصفهان امشب در کاخ موزه چهلستون برگزار شد.

کد خبر 306131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.