ضررورت مناسب سازی حمل و نقل عمومی برای معلولان

مدیر عامل انجمن حمایت از آسیب دیدگان نخاعی اصفهان گفت: اشتغال، حمل و نقل عمومی و درمان زخم بستر از جمله شاخص ترین مشکلات روبروی بیماران آسیب دیده نخاعی است که با تلاش مسئولین و خیرین در جهت رفع این مشکلات قدم های موثری در پیش گرفته شده است.

علیرضا نصر اصفهانی در گفتگو با خبرنگار ایمنا گفت: انجمن حمایت از بیماران آسیب دیده نخاعی از سال 85 به همت جمعی از آسیب دیدگان نخاعی تشکیل شده و تا به اکنون بالغ بر 400 نفر را تحت پوشش خود قرار داده است.

وی فیزیو تراپی، توان بخشی، آب درمانی، ورزش درمانی و فعالیت های فرهنگی هنری و اردوهای مناسبتی را از جمله اقدامات انجام شده در این انجمن برشمرد و گفت: آموزش های پیشگیری از زخم بستر و پیگیری درمان زخم بستر اسیب دیدگان نخاعی به دلیل اینکه حس ندارند، غفلت می شود.

نصر اصفهانی افزود: یکی از مشکلات روبروی آسیب دیدگان نخاعی درمان زخم بستر های ایجاد شده است که هزینه های بالایی دارد و ما به کمک دانشگاه علوم پزشکی و خیریه ها تلاش می کنیم شرایط بهتری را برای آنها فراهم آوریم.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به مشخص شدن وضعیت این بیماران در اصفهان، گفت: بحث اشتغال یکی از موارد مورد پیگیری این بیماران است و علاوه بر اینکه مشکلات اقتصادی آنها حل می شود، به نوعی سرگرمی محسوب و امیدوار به زندگی می شوند.

وی با بیان اینکه حمل و نقل یکی از بارزترین مشکلات آسیب دیدگان نخاعی است، عنوان کرد: به همت شهرداری اصفهان سالیانه بالغ بر 3 میلیارد تومان در بودجه مناطق برای مناسب سازی در نظر گرفته می شود و برای نمونه، مجموعه سیتی سنتر یکی از مراکز مناسب سازی برای آنها ست که بدون مشکل در این مکان تردد می کنند.

نصر اصفهانی یادآور شد: حمل ونقل عمومی هم شرایطی را ندارد تا اینگونه افراد بتوانند به راحتی رفت و آمد کنند و امیدوارم با راه اندازی قطار شهری بخشی از مشکلات آنها در رفت و آمد روزمره حل شود.

کد خبر 306057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.