رمضان اصفهان با فرهنگ سازی آزادی زندانیان جرایم غیر عمد

یکی از عمل های پسندیده و فرهنگی که چندسالی است در اصفهان کلید خورده آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و بازگرداندن آنها به آغوش گرم خانواده هایشان است.

به گزارش ایمنا هر ساله با آغاز ماه مبارک رمضان فرهنگ سازی خوبی در میان مردم به وجود می آید که در آن زندانیان بیشماری در سراسر استان که جرایم غیر عمد داشته و مدت زیادی را در زندان به سر می برده اند با کمک مردم به آغوش گرم خانواده هایشان باز می گردند .

در این بین شهر اصفهان به عنوان یکی از شهرهای الگو در این زمینه پیش رفته است که هر ساله توانسته با برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی و حتی تلویزیونی نقش مهمی را در حل مشکلات زندانیان غیر عمد داشته باشد.

هر ساله صدها نفر و به دلیل جرائمی از قبیل دیه، مهریه، نفقه، حوادث کارگاهی و غیره به زندان افتاده و روزگار خود را نه به عمد بلکه نا خواسته و با برچسب زندانی سپری میکنند.

شنیده ها حاکی از آن است که امسال نیز تا پایان ماه مبارک رمضان، 400 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد استان اصفهان آزاد شده و عید فطر امسال را در کنار خانوادههای خویش جشن بگیرند.

در ادامه این گزارش و به نقل از «ایرج نحوی» مدیرعامل ستاد دیه، عنوان شده است که تا پایان دهمین روز ماه مبارک رمضان 55 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد استان اصفهان آزاد می شوند.

ایرج نحوی در گفت و گو با ایمنا ضمن اعلام این خبر افزود: متاسفانه هر ساله شاهد حضور افرادی در زندانها هستیم که به دلیل جهل به قوانین و عدم آموزش صحیح در دامی ناخواسته افتاده و روزگار خود را در پس میله­ های زندان سپری می کنند.

وی همچنین از تلاش فرهنگی خیرین استان قدردانی کرد و افزود: ما سپاسگذار خیرین بزرگواری هستیم که از اقشار مختلف جامعه و بدون توجه به نیازهای خویش، دست یاری مددجویان را به گرمی فشرده و چراغ صدها خانه را روشن نگه میدارند.

اصحاب رسانه نگاه ویژه ای به مقوله جرایم غیر عمد داشته باشند

نحوی در ادامه صحبتهای خود و با انتقاد از عدم وجود آموزش صحیح قوانین در جامعه گفت: شایسته است مسئولین و اصحاب رسانه نگاه ویژه ای به مقوله جرائم غیرعمد داشته و با یاری خویش، راه ورود به زندان را برای زندانیان جرائم غیرعمد ببندند.

وی افزود: اکثر این افراد به دلیل عدم شناخت قوانین دچار مشکل شده و همگان اذعان می کنند که اگر بخش عظیمی از این افراد اطلاع درستی از قوانین داشتند حتی مسیرشان به خیابان زندان هم نمی­ افتاد چه برسد به این اقامت های طولانی ناخواسته!

لازم به ذکر است با افتتاح چهاردهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان ستاد دیه هم غرفه ای را در این نمایشگاه مذهبی و فرهنگی برپا کرده است که علاقه مندان می توانند تا ۲۲ خرداد از غرفه این نمایشگاه بازدید کرده و در صورت لزوم در آزادی زندانیان کمک نمایند./

کد خبر 306007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.