ورود بخش خصوصی به طرح‌های توسعه‌ای شبکه آب و فاضلاب در برنامه ششم‌ توسعه

نماینده مردم اصفهان در مجلس با اشاره به ورود بخش خصوصی به طرح های توسعه ای شبکه آب و فاضلاب در برنامه ششم توسعه، گفت: برای بازسازی شبکه فرسوده فاضلاب اصفهان ۱۷۷ میلیارد تومان سرمایه گذاری از طریق فاینانس و سرمایه گذاری خارجی در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا احمد سالک شامگاه گذشته در مراسم بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی هفت طرح بزرگ تاسیسات فاضلاب شهری استان اصفهان، با اشاره به حادثه ترویستی روز گذشته تهران، اظهار داشت: مطابق آخرین آمار متاسفانه در این حادثه ۱۲ نفر از هموطنان مان کشته و ۴۲ نفر زخمی شدند.

وی افزود: بعد از ارتحال امام خمینی (ره)، مردم با استقامت و به تبعیت از مقام معظم رهبری، دشمنان اسلام را مایوس کرده اند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با اشاره به اینکه یکی از مهمترین دغدغه های مقام معظم رهبری در خصوص آسیب های اجتماعی است، گفت: نگرانی ایشان نسبت به ۱۱ میلیون نفر حاشیه نشین در کشور است که اصفهان نیز از این آمار بی نصیب نیست.

وی با بیان اینکه افتتاح طرح های امروز بخشی از مشکلات اصفهان را از نبود شبکه فاضلاب جبران می کند، اظهار داشت: در بودجه مجلس هشتم کلمه ترمیم برای شبکه های فاضلاب کشور درنظر گرفته شده بود که به پیشنهاد کامران نماینده اصفهان کلمه "توسعه" این شبکه اضافه شد که موجب باز شدن دست مسئولان در بازسازی و توسعه پروژه های شبکه های فاضلاب شد.

سالک، به طرح بازسازی شبکه فرسوده فاضلاب اصفهان اشاره کرد و بیان داشت: برای این کار ۱۷۷ میلیارد تومان سرمایه گذاری از طریق فاینانس و سرمایه گذاری خارجی در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه در برنامه ششم توسعه و احکام دائمی آن دو موضوع مهم در مجلس به تصویب رسید، بیان داشت: موضوع توسعه شبکه آب و فاضلاب شهر و روستا در احکام برنامه پنج ساله مصوب شد همچنین در بودجه ۹۵ و ۹۶، برای این شبکه ها مبالغی به تناسب استان ها دیده شد.

به گفته نماینده مردم اصفهان در مجلس، در برنامه ششم توسعه ورود بخش خصوصی به طرح های توسعه ای شبکه آب و فاضلاب در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به سابقه ۶۰ ساله شبکه فاضلاب اصفهان و فرسوده بودن این شبکه، تاکید کرد: برای نوسازی و بازسازی این شبکه طرح فاینانس و همچنین طرحی سه ساله در نظر گرفته شده است.

سالک ادامه داد: علاوه بر این توسط یک شرکت دانش بنیان دو طرح برای بی بو کردن شبکه فاضلاب در دستور کار قرار گرفته که بیش از یک سال آن انجام شده و امیدواریم به زودی این طرح ها افتتاح شود.

کد خبر 305971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شهروند اصفهانی IR ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۸
    0 0
    نمایندگان محترم می‌بایستی پای درد و دل مردم نیز بنشینند. مصاحبه‌ی تنها و دور از مردم بودن هیچ مشکلی را حل نمی‌کند.