مدارس به بهانه هوشمندسازی مجاز به دریافت شهریه نیستند

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش دستورالعمل ارسالی به مدارس را تنها ملاک ثبت نام در مدارس اعلام کرد و گفت: مدارس به بهانه هوشمندسازی مجاز به دریافت شهریه نیستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، علی زرافشان با اشاره به ضرورت هوشمندسازی مدارس اظهار کرد: هیچ مدرسه‌ای مجاز نیست با عنوان «هوشمند سازی» از اولیا شهریه دریافت کند زیرا این کار قانونی نیست، البته مدارس می‌توانند برای تجهیز مدرسه، آن هم درطول سال تحصیلی از مشارکت‌های مردمی استفاده کنند.

معاون آموزش متوسطه وزیرآموزش و پرورش افزود: مسئولیت نظارت برثبت نام در سطح استان و منطقه، برعهده دفاترارزیابی عملکرد وزارت آموزش و پرورش است، بنابراین اولیا می‌توانند در صورت برخورد با هرگونه مشکل در فرآیند ثبت نام، به دفاتر مذکور مراجعه کرده و یا اعتراضات خود را از طریق شماره تلفن دفاتر ارزیابی منطقه که در مدارس نصب شده اعلام کنند.

وی از ابلاغ دستورالعمل ثبت نام به استان ها خبردادو تصریح کرد: بر اساس رویکرد جدید این وزارتخانه مبنی برکاهش تمرکز و تفویض اختیار به استان ها، مراحل مختلف ثبت نام، و تعیین ضوابط و مقررات به کمیته‌های برنامه ریزی استان ها واگذار شده تا آنها بر اساس شرایط بومی ومحلی کار ثبت نام را انجام دهند.

معاون آموزش متوسطه وزیرآموزش و پرورش فصل سوم آئین نامه اجرایی دستورالعمل مذکور را ملاک عمل ثبت نام اعلام و خاطرنشان کرد: در دستورالعمل ثبت نام استان ها به نحوی برنامه ریزی کنند که مردادماه کار ثبت نام در مدارس به اتمام برسد و سازماندهی معلمان، کلاس بندی مدارس و تامین نیروی انسانی و برنامه ریزی برای شروع سال تحصیلی جدید در شهریور انجام شود.

کد خبر 305876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.