وقت هم تیمی شدن شهرداری و دولت رسیده است

نماینده تهران در مجلس گفت: رابطه اقتصاد شهری و اقتصاد کلان کشور رابطه ای دو سویه و اثر گذار است که طی سالهای گذشته دستخوش زاویه گیری های سیاسی قرار گرفته اما اکنون شرایط استحکام روابط شهرداری و دولت رسیده و مجلس برای تسهیل سازی آماده قانونگذاری های لازم است.

به گزارش ایمنا، محمد رضا بادامچی ،نماینده تهران ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برنامه اقتصادی شهرها و شهرداری ها گفت: در اقتصاد شهری چگونگی تخصیص عوامل تولید و توزیع درآمد واقعی کالا و خدمات بصورت علمی مورد بررسی قرار می گیرد، که ارتباط مستقیمی با اقتصاد کلان کشور دارد.
وی افزود : آنچه در اقتصاد شهری باید مورد توجه قرار گیرد میزان دسترسی به منابع پایدار درآمدی است، که تاکنون بیشتر بر بستر تراکم و فروش آن رقم خورده است .
بادامچی ادامه داد: برای پویایی شهرها باید هماهنگی شهرداری و دولت به گونه ای که منجر به توسعه شهرها و افزایش رفاه اقتصادی شهروندان شود با اقتصاد کلان کشور ،کارآفرینی و بهبود فضای کسب وکار بصورت یکجا دیده شود.
 نماینده تهران ، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس خاطر نشان کرد: همواره زاویه گیری بین شهرداری و سیستم دولتی طی سالهای اخیر در کلان شهرها و بویژه پایتخت وجود داشته ،که مانع استحکام روابط اقتصادی این دو بخش شده و صدماتی به اقتصاد شهرو برنامه های اقتصادی دولت وارد کرده است.
وی ادامه داد: با توجه به حضورحداکثری مردم پای صندوقهای رای انتظار می رود، شورای دوره پنجم ،شهرداریها و دولت برای ساختن شهرها به عنوان یک محمل و بستر توسعه اقتصادی در یک تیم قرار گیرند.
این نماینده مجلس تاکید کرد: به نظر می رسد قوانین لازم برای توسعه اقتصاد شهری از منابع ملی وجود دارد، اما آن بخش از قوانین تسهیل کننده برای جذب منابع خارجی می تواند در قالب لایحه یا طرح در دستور کار کمیسیون های تخصصی مجلس قرار گیرد .
بادامچی با اشاره به جذب منابع خارجی گفت: بخشی از محدودیتهای جذب منابع خارجی ناشی از شرایط سیاسی حاکم بر کشور است و بخشی ناظر بر اولویت گذاریهای دولت و وزارت امور خارجه در رایزنی هاست به نظر می رسد با تمرکز دولت بر جذب منابع مالی خارجی شهرداریها ،بتوان در این مسیر قدم برداشت.
کد خبر 305870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.