اخذ پروانه عاملیت برای خرده‌فروشان کالاهای دخانی الزامی است

رئیس کمیسیون اقتصادی اتاق اصناف مرکز استان اصفهان گفت: واحدهای صنفی که به خرده فروشی کالاهای دخانی اقدام می کنند حتما باید پروانه عاملیت توزیع کالاهای دخانی را اخذ کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، روح الله چلونگر در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بر اساس قانون مبارزه با کالا قاچاق و ارز و مصوبات  کمیسیون های مربوطه و آئین نامه های اجرایی تدوین شده است، اظهار داشت: در این راستا واحدهای خرده فروش مواد دخانی ملزم به رعایت شرایط خاصی هستند.

وی افزود: متصدیان واحدهای خرده فروشی کالاهای دخانی صنفی باید پروانه عاملیت توزیع کالاهای دخانی را از اتحادیه های ذی ربط کسب کنند.

رئیس کمیسیون اقتصادی اتاق اصناف خاطر نشان کرد: سه اتحادیه عطار و سقط فروش، اتحادیه خوار و بار فروش و اتحادیه سوپرمارکت داران بر اساس قانون می توانند برای متقاضیان پروانه عاملیت صادر کنند.

وی با بیان اینکه مدت اعتبار این پروانه عاملیت فروش مواد دخانی یکساله است، گفت: واحدهایی که تمایل به فروش کالاهای دخانی به صورت خرده فروشی دارند باید هرسال این پروانه را تمدید کنند.

چلونگر هشدار داد: در صورتی که واحدهای خرده فروش این پروانه را از اتحادیه های مربوطه اخذ نکنند کالای دخانی آنها به عنوان عرضه کالای دخانی خارج از شبکه و یا فروش کالای قاچاق جمع آوری شده و واحد صنفی به عنوان واحد متخلف به دستگاه های ذیربط ارجاع می شوند.

وی ادامه داد: بازرسان مدیریت بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان، بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و همچنین بازرسان مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان بر روی توزیع مواد دخانی در واحدهای خرده فروشی نظارت دارند.

کد خبر 305720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.