شمارش معکوس اعلام نتایج  آزمون کارشناسی ارشد آغاز شد

مشاور عالی سازمان سنجش و آموزش کشور از اعلام نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد در روز سه شنبه 16 خرداد خبرداد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حسین توکلی با بیان این که نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد ۹۶ در روز سه‌شنبه 16  خرداد اعلام خواهد شد، اظهار داشت: داوطلبان از روز یک‌شنبه ۲۳ تا روز پنج‌شنبه ۲۵ خرداد ماه جاری فرصت دارند نسبت به انتخاب رشته در این آزمون اقدام کنند.

وی افزود: بر اساس ضوابط، تعداد ۸۷۸ هزار و ۲۵۳ داوطلب برای شرکت در آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی از جمله دانشگاه آزاد اسلامی ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۴۳۰ هزار و ۴۹۱ نفر زن و مابقی مرد هستند.

توکلی در ادامه گفت: از تعداد ۸۷۸ هزار و ۲۵۳ داوطلب ثبت‌نام‌کننده در آزمون فوق تعداد ۷۱ هزار و ۷۲۵ داوطلب علاقه‌مندی خود را برای شرکت در آزمون کد رشته امتحانی دوم نیز اعلام کرده‌اند که از این تعداد ۳۲ هزار و ۵۴۹ نفر زن و مابقی مرد هستند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور همچنین خاطرنشان کرد:‌ با توجه به آمار داوطلبان ثبت‌نام‌ کننده یعنی تعداد ۸۷۸ هزار و ۲۵۳ داوطلب و آمار علاقه‌مندان به شرکت در کد رشته امتحانی دوم یعنی تعداد ۷۱ هزار و ۷۲۵ داوطلب، لذا برای برگزاری آزمون فوق تعداد ۹۴۹ هزار و ۹۷۸ کارت ورود به جلسه آزمون صادر شد که از این تعداد ۴۶۳ هزار و ۴۰ کارت برای زنان و مابقی برای مردان صادر شده است.

توکلی ادامه داد: آزمون دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۹۶ در ۱۳۲ کد رشته امتحانی صبح و بعدازظهر روزهای پنج‌شنبه ۷ و جمعه ۸ اردیبهشت ۹۶ در ۶۸ شهرستان و ۱۸۵ حوزه امتحانی برگزار شد.

به گفته وی، از تعداد ۸۷۸ هزار و ۲۵۳ داوطلب ثبت‌نام کننده، تعداد ۷۰۷ هزار و ۶۳ داوطلب در جلسه آزمون حاضر و ۱۷۱ هزار و ۱۹۰ داوطلب نیز غایب بودند. به عبارت دیگر ۸۱.۵۱ درصد داوطلبان آزمون در جلسه امتحانی حاضر شدند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: از تعداد داوطلبان حاضر در جلسه آزمون، تعداد ۵۶ هزار و ۸۸۴ داوطلب برای شرکت در آزمون کد رشته امتحانی نیز حاضر بودند که از این تعداد ۲۵ هزار و ۸۸۴ نفر زن و مابقی مرد بودند.

توکلی با بیان  این که نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد ۹۶ روز سه شنبه ۱۶ خرداد ماه جاری اعلام می شود، خاطرنشان کرد: اطلاعات لازم در خصوص نحوه انتخاب رشته و غیره نیز همزمان با اعلام نتایج بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قرار می‌گیرد.

مهلت زمانی انتخاب رشته

وی همچنین تاکید کرد: داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در آزمون کارشناسی ارشد ۹۶ از روز یکشنبه ۲۳ تا پنج شنبه ۲۵ خرداد ماه فرصت دارند با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به انتخاب حداکثر ۱۰۰ کد رشته محل از کد رشته محل مجاز نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند. همچنین داوطلبانی که علاقه مند به تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی هستند در این مهلت تعیین شده می توانند به سایت این دانشگاه مراجعه و با مطالعه اطلاعیه هایی که در این خصوص منتشر خواهد شد در خصوص جزییات انتخاب رشته آگاهی کسب نمایند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور به ظرفیت پذیرش در آزمون کارشناسی ارشد ۹۶ اشاره کرد و گفت: تعداد ۱۶۲ هزار و ۵۱۶ داوطلب در آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۶ پذیرفته خواهند شد.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده نتیجه اولیه آزمون کارشناسی ارشد ۹۶ به صورت کارنامه تنظیم می‌شود و کارنامه مذکور اوایل نیمه دوم خرداد بر روی سایت سازمان سنجش قرار خواهد گرفت؛ بنابراین آن دسته از داوطلبانی که بر اساس مفاد کارنامه مجاز به انتخاب رشته هستند، ضرورت دارد بر اساس اطلاعیه‌ای که روز شنبه، ۲۰ خرداد ۹۶ بر روی سایت این سازمان قرار داده می‌شود، نسبت به انتخاب کد رشته‌ محل‌های تحصیلی خود از کد رشته محل‌های امتحانی مجاز اقدام کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور در پایان گفت: داوطلبانی که در آزمون کارشناسی ارشد ۹۶ مجاز به انتخاب رشته شدند و علاقه‌مند به انتخاب رشته در دانشگاه آزاد اسلامی نیز هستند، ضرورت دارد بر اساس اطلاعیه‌ای که این دانشگاه به نحو مقتضی به اطلاع داوطلبان ذیربط خواهد رساند، در مهلت مشخص شده به سایت این دانشگاه مراجعه و بر اساس اطلاعیه‌ها و دفترچه راهنمای انتخاب رشته در سایت آن دانشگاه نسبت به انتخاب کد رشته محل‌های تحصیلی مورد علاقه خود اقدام کنند.

کد خبر 305630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.