تحریف شخصیت امام خمینی(ره) تحریف انقلاب است

لنجان_رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان لنجان گفت:همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند انگیزه‌هایی برای تحریف شخصیت امام(ره) و تحریف انقلاب که بزرگ‌ترین هنر امام بزرگوار بود وجود دارد لذا باید هوشیار بودچراکه امام و انقلاب به هم گره خورده اند و یاد امام و نام ایشان از نام انقلاب هیچگاه جدا نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام داود صائبی همزمان با سالروز رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی(ره) در جمع مردم زرین شهر اظهار کرد: یکی از شاخصه ها و ابعاد وجودی امام راحل برخورداری از جامعیت خاص بوده که در جنبه های عرفانی، اخلاقی، عبادی و سیاسی خلاصه می شود.

وی افزود: امام خمینی(ره) با شخصیت انسانی و الهی برجسته، به عنوان چهره ای دوراندیش و ماندگارِ تاریخ بشری، توانست با روش و منشِ خود، رهبران و سیاستمداران چهار گوشه جهان را به شگفتی، دلدادگی و تحسین وادار چراکه نگاه ایشان نگاهی اعجاب انگیز و فراتر از نژاد، مذهب، قومیت و گرایش سیاسی و جغرافیایی بود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان لنجان تصریح کرد: پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره)  یک قیام سرتاسری و بزرگترین آموزه برای تمام جهان اسلام است، چراکه بعد از قیام امام راحل (ره) بیداری عظیمی در تمام کشور های اسلامی و مستعمره جهان به وجود آمد و همچنان نیز شاهد بعضی از خیزش ها در کشورهای اسلامی که برگرفته از قیام سازنده امام خمینی (ره) است، هستیم.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) با اندیشه و تفکر که برای نجات جهان اسلام داشت با درایت کامل انقلاب اسلامی ایران را با کمک خداوند متعال و مردم ایران به پیروزی رساندند و با این حرکت خردمندانه خود احیاگر فرهنگ غنی اسلامی و الهام بخش خیزش مردمی در کشورهای اسلامی شدند.

صائبی اضافه کرد: امام خمینی (ره) آزادی را بالاترین نعمتی می دانستندکه از سوی خالق باری تعالی به بشریت عطا شده است  و باور داشتند که خداوند متعال انسان را مختار و آزاد آفرید تا او را در بستر حیات و زندگی بیازماید لذا در اندیشه ناب امام خمینی(ره) پیدایش نهال نوپای دموکراسی دینی در انقلاب اسلامی نکته ای مهم و قابل توجه است.

وی عنوان کرد: باید به این مهم توجه داشت که امام خمینی (ره) در مقام یک مرجع دینی که خود بنیان گذار یکی از دموکراتیک ترین نظام های دنیا در قالب  جمهوری اسلامی است، با پایه گذاری نظام اسلامی در ایران ثابت کردند که اسلام و دموکراسی نه تنها هیچ تباین و تضادی با هم ندارند، بلکه این دو با هم قابل جمع و تعامل اند و اسلام دموکراتیک ترین شیوه را برای اداره جامعه با تکیه بر مردم دارد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان با بیان این که امام راحل با احیای اسلام ناب توانست پایه هایی قدرت های استکباری را بلرزاند، خاطرنشان کرددشمن شناسی و استکبارستیزی یکی از مهم ترین عناصر فرهنگ و تمدن درحیات اجتماعی است لذا با توجه به اینکه امام خمینی(ره) خود یکی از این دشمن ستیزان، آگاه و بلندآوازه بود ایشان توانستند باتکیه بر روح ذلت ناپذیری و ستم ستیزی فریاد «هیهات من الذلة» را که برگرفته از اسلام ناب محمدی صلی الله علیه و آله بود را سر دهند و ملت ایران که امام خمینی(ره) را خوب می شناختند به ندای‌شان لبیک گفتند و این فریاد که از عمق ایمان امام ومردم نشأت می گرفت لرزه بر پیکر مستکبران جهان انداخت.

وی بیان کرد: امام خمینی(ره)  توانست با تحول بنیادین بر اساس مدار دین و اصول و ارزش ها مسئله حیات مجدد اسلام را در جهان رقم بزند و از این جهت قیام امام راحل از سال ۴۲  در کنار مبارزه با رژیم شاهنشاهی با فریاد مبارزه با آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی بود و به همین دلیل امروز نیز باید با بازنگری در خود ببینیم که تا چه اندازه با معیارهای امام منطبق هستیم.

صائبی اذعان کرد: امام خمینی(ره) با برخوردها و رفتارهای پیامبرگونه و با پیام‌های حکیمانه خود، جوانان این مملکت را تربیت و به آنان روحیه خودباوری عطا کرد لذا امروز بازخوانی و واکاوی اندیشه‌ها و تفکرات امام راحل(ره) امری ضروری است.

وی تصریح کرد: شخصیت امام خمینی (ره) مصداق بارز تحقق وعده خداوند به اولیاء الهی درباره پیروزی است و از این جهت انقلاب اسلامی براساس اندیشه های امام خمینی (ره) شکل گرفته و تاکنون نیز براساس همان اندیشه ها ادامه مسیر داده است از این رو امروز پرداختن به اندیشه ها و تفکرات امام خمینی (ره) امری مهم و حیاتی بوده که باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان با اشاره به اینکه تحریف شخصیت امام خمینی(ره) تحریف انقلاب است، یادآور شد: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند انگیزه‌هایی برای تحریف شخصیت امام(ره) و تحریف انقلاب که بزرگ‌ترین هنر امام بزرگوار بود وجود دارد لذا باید هوشیار بودچراکه امام و انقلاب به هم گره خورده اند و یاد امام و نام امام از نام انقلاب هیچگاه از یکدیگر جدا نیست.

کد خبر 305628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.