انتقال اندیشه های امام راحل به نسل آینده، انقلاب را بیمه می کند

لنجان_امام جمعه زاینده رود گفت: بی گمان امام خمینی (ره) با ایجاد نظام مقدس جمهوری اسلامی به عنوان یک نظام الهی و اسلامی، حق بزرگی بر گردن همه ملت‌های آزاده و مسلمان جهان دارند لذا حقی که امام بر گردن ما دارند این است که این راه را برویم و نسل‌های آینده را در این راه هدایت کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام حسن صفرزاده تهرانی در جمع مردم زاینده رود امام خمینی(ره) را برجسته ترین شاخص انقلاب دانست و اظهار کرد: بهترین سخن در خصوص امام خمینی(ره) سخن مقام معظم رهبری امام خامنه ای(مدظله العالی) است که فرمودند در هر یک از کشورهای جهان و در هر زمان، هر گاه انسانی با دانش و خردمندی و اندیشه بلند یا با پرهیزکاری و پارسایی و ایمان استوار یا با شهامت و دلیری و همت والا یا با زیرکی و تیزبینی و پختگی سیاسی، قدم در میان کاری بزرگ بگذارد و با پایداری و صبوری هدف مقدسی را دنبال کند، بی تردید کشور و ملت خود و گاه بشریت را به افتخارات بزرگ و پیشرفت های ماندگار خواهد رسانید.

وی افزود: معظم له فرمودند همه کسانی که نامشان در فهرست نام آوران تاریخ قرارگرفته، به این ویژگی ها  آراسته اند، نام آور بزرگ دوران معاصر همه ویژگی های رهبری را با هم، آن هم در نصابی معمولاً دست نیافتنی و کم نظیر داشت، او دانشمندی پارسا و خردمندی پرهیزگار و حکیمی سیاستمدار و مؤمنی نواندیش و عارفی شجاع و هوشمند و فرمانروایی عادل و مجاهدی فداکار بود.

امام جمعه زاینده رود تصریح کرد: ایشان عنوان کردند کاری که امام خمینی(ره) بدان همت گماشت و با ایمان و توکل و تدبیر و صبر خود، بدان دست یافت نیز به همان اندازه بزرگ و باور نکردنی و اعجاب انگیز بود.

وی با اشاره به اینکه میراث ماندگار حضرت امام خمینی(ره)، تا ابد درخشندگی خواهد داشت، ادامه داد: مکتب حضرت امام (ره) و خطوط اصلی فکری ایشان، به منزله نقشه راه انقلاب اسلامی است چراکه راه امام (ره)، همان صراط مستقیم الهی است که پیمودن آن فلاح و رستگاری را به دنبال خواهد داشت.

صفرزاده تهرانی اضافه کرد: از سوی دیگر باید توجه داشت که تکیه همیشگی بر اسلام ناب محمدی، یقین به وعده های الهی، نگاه جهانی به انقلاب اسلامی، تکیه بر مردم و توجه به حال فعلی افراد هنگام هرگونه قضاوت، از جمله شاخص های اصلی خط امام است که باید بطور صحیح تبیین شود و همواره مورد توجه قرار گیرد .

وی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) پـس از انبیا بزرگ الهی و امامان معـصوم (ع)، از کم نظیرترین و ممتازترین شخصیت های تاریخ بشریت است، عنوان کرد: انبیا، صدیقین و اولیای الهی در طول تاریخ هدف تشکیل یک حکومت دینی را داشتند و امام خمینی(ره) این آرمان را تحقق بخشید البته برخی از انبیا حکومت تشکیل دادند، اما اینکه فقیه مجاهدی در ظلمت جاهلیت مدرن امروزی حکومت شاهنشاهی را ساقط کند و حکومت دینی تشکیل دهد و آن را به ثبات و عزت برساند، نمونه ای سراغ نداریم.

امام جمعه زاینده رود بیان کرد: باید توجه داشت که امام خمینی(ره) پایه گذار نهضتی آزادی خواهانه و استقلال طلبانه مبتنی بر مبانی دینی و اعتقادات شیعی حول محور اتحاد و انسجام آحاد مختلف مردم، مذاهب، ادیان مختلف و جریان های سیاسی فعال دینی، مذهبی و ملی در کشور بودند.

وی خاطرنشان کرد: ایشان توانستند با طرح چنین اندیشه ای ناب و بهره گیری از نظریه ولایت فقیه، آغازگر راهی روشن برای رهایی مردم از نظام دیکتاتوری و استبداد شاهنشاهی و گسستن بندهای استثمار و استعمار مردم مسلمان و انقلابی ایران باشند فلذا باید گفت یکی ازمولفه‌های مهم مبانی اندیشه‌ای حضرت امام خمینی(ره) مسئله مبارزه با استکبار و ماهیت الهی مبارزه و قیام برای خداست.

صفرزاده تهرانی اذعان کرد: امام خمینی(ره) پس از زنده کردن اسلام ناب محمدی نشان دادند اسلام یک قدرت، عزت، شهامت و شجاعت است و می تواند با کفر مبارزه و کفار را منکوب کند و خودشان همین کار را کردند و جنگ هشت ساله معجزه تاریخ بود که با درایت‌ها، حمایت‌ها و سیاست‌های الهی امام و حضور حداکثری مردم و ولایت پذیری آنها دشمن را با شکستی سنگین مواجه ساخت.

وی با اشاره به اینکه انتقال اندیشه های امام راحل به نسل آینده انقلاب را بیمه می کند، تصریح کرد: بی گمان امام خمینی (ره) با ایجاد نظام مقدس جمهوری اسلامی به عنوان یک نظام الهی و اسلامی، حق بزرگی بر گردن همه ملت‌های آزاده و مسلمان جهان دارند لذا حقی که امام بر گردن ما دارند این است که این راه را برویم و نسل‌های آینده را در این راه هدایت کنیم.

امام جمعه زاینده رود در پایان گفت: احیاء منش، تفکر و ایده های امام راحل  و تبیین این موارد مهم برای نسل جدید انقلاب اسلامی ضرورتی انکارناپذیر است.

کد خبر 305588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.