منتخبان شورای پنجم همه مسائل را رصد می کنند/ شورای شهر به بلوغ رسیده است

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: منتخبان مردم در شورای پنجم، شهر و شهرداری و حساسیت های موجود آن را می شناسند و فعل و انفعالات در حال انجام را مرتب رصد می کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، صبح امروزعلیرضا نصر اصفهانی در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن گرامیداشت ایام ارتحال امام خمینی(ره) و شهدای پانزدم خرداداظهار کرد: به روح بلند و ملکوتی آنها درود و صلوات می فرستیم و از خداوند بزرگ مسئلت می کنیم که به ما توفیق پیگیری آرمان های ارزشمند آنها را تا تحقق کامل عنایت کند.

وی ادامه داد: آرزوی قبولی طاعات و عبادات در این ایام معنوی برای همگان دارم و امیدوارم بتوانیم از این سفره پر نعمت الهی نهایت حظ و بهره را برده و عید سعید فطر را با دستاوردهای بسیاری به جشن بنشینیم.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان عنوان کرد: از تمامی دست اندرکاران انتخابات اخیر اعم از هیأت نظارت، هیأت اجرایی، بازرسان، نیروی نظامی و انتظامی و پشتیبانی و حماسه آفرینان این رخداد تاریخی مردم مومن، رشید، زمان شناس و کلیه کاندیدها که با حضور مسئولانه خود تنور انتخابات را گرم کردند و زمینه حضور حداکثری مردم را فراهم و دل رهبر معظم انقلاب و خانواده گرانقدر شهدا را شاد کردند صمیمانه تقدیر و تشکر می کنم.

نصراصفهانی افزود: در همین راستا امیدوارم منتخیبن ملت به این جشن اعتماد پاسخی مثبت ارائه و با تلاش و کوشش شبانه روزی و برنامه ریزی مبتنی بر شرایط موجود، دین خویش را به ایران عزیز و اصفهان سرافراز ادا کنند.

وی اضافه کرد: فرصت را مغتنم شمرده از تمامی کسانی که تا به امروز برای سربلندی و عزت شهرمان از هیچ کوششی دریغ نکردند، به خصوص اعضای شورای اسلامی شهر در ادوار گذشته و حال، شهرداران پرتلاش و زحمتکش، کارکنان پرتلاش و ساعی شهرداری و دیگر کسانی که در مسئولیت های مختلف همواره یار و مددکار مدیریت شهری بوده و هستند سپاسگزاری کرده و برای آن ها توفیق و سربلندی را در ادامه ماموریت ها داشته باشم.

وی در ادامه گفت: گرامی بدارم یاد و خاطره کسانی را که امروز در بین ما نیستند و سر به تیره تراب سائیده اند و از زاد و توشه ای که برای خویش فراهم کرده اند، امروز بهره مند هستند.

نصر اصفهانی تاکید کرد: بدیهی است اصفهان امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند به کار و تلاش شبانه روزی است و همه باید باهم افزایی بکوشیم تا این شهر افتخارآفرین را در تمامی عرصه ها به جایگاه واقعی خویش برسانیم و شرایطی را فراهم کنیم تا بتوانیم به یاری همدیگر بر مشکلاتی همچون فصلی شدن زاینده رود، آلودگی هوا، حمل و نقل و ترافیک، مهاجرت و حاشیه نشینی، آسیب های اجتماعی، کمبود نشاط و شادابی، مطلوب نبودن جذب توریسم، رکود ساخت و ساز فائق آئیم.

وی با شاره به اینکه رقابت ها به پایان رسیده و امروز روز رفاقت و همدلی است، گفت: باید از تمامی پتانسیل های موجود در جهت انجام مأموریت های خطیری که به عهده گرفته ایم استفاده کنیم.

وی ادامه داد: نیروهای زحمتکش شهرداری و سازمان های وابسته با آرامش و با تمام توان به کارشان ادامه دهند و اجازه ندهند خدمتگزاری به مردم دچار وقفه و رکود شود، از ایجاد شایعه و توجه به شایعات پرهیز شود و همگان بدانند که منتخبین مردم در شورای پنجم، شهر و شهرداری و حساسیت های موجود آن را می شناسند و فعل و انفعالات در حال انجام را مرتب رصد می کنند.

این عضو شورای شهر یادآورشد: متخبان شورا علاوه بر خوداری از دخالت در اموری که به نمایندگان شورای چهارم مرتبط است،  تمامی تلاششان را به کار خواهند گرفت که آرامش موجود حفظ شود و شأن و حرمت تمامی خدمتگزاران با هر مسئولیتی مدنظر قرار گیرد و زمینه های سوءاستفاده بر سود جویان و فرصت طلبان احتمالی کور و در فضایی کاملاً آرام و به دور از هر گونه عجله و شتاب زدگی که منجر به آسیب و زیان به فعالیت های دردست اجرا شود، برنامه های شورا را دنبال خواهند کرد.

وی ادامه داد: مسلماً حضور چشمگیر مردم در انتخابات شورا ها و حساس شدن آنها به ویژه نیروهای تحصیلکرده در این انتخابات که برای اولین بار در طول فعالیت شوراها شاهد برگزاری چندین مناظره در دانشگاه های مختلف بودیم، این نوید را می دهد که نقش شوراها و تأثیرات آنها اقدامات و تصمیمات این نهاد، بیشتر از گذشته برملا شده است.

وی اضافه کرد: شورای اسلامی شهر پس از ۱۸ سال فعالیت مجدانه به بلوغ لازم رسیده است که بر مسئولان مربوطه و نمایندگان مجلس شورای اسلامی فرض و لازم است که این پیام را دریافت و بیش از گذشته به شورا التفات و توجه کنند و شرایط خدمت رسانی بیشتر به مردم را با تفویض اختیارات بیشتر و تحقق مدیریت واحد شهری فراهم کنند و امر شوراها را جدی تر و با صلابتی تر از گذشته دنبال کنند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان در بخش دیگری از صحبت های خود در خصوص فعالیت سازمان نظام مهندسی اظهار کرد: سازمان نظام مهندسی در برنامه های خود تجدید نظر کند و شرایط و تسهیلات بیشتری برای شهروندان به وجود آورد به گونه ای که هم هزینه ها کاهش یابد و هم فرایند های مرتبط سرعت بهتری پیدا کند؛ مردم از تعدد مهندسان و مبالغ دریافتی و کندی کار به شدت گله مندند که با عنایت به مدیریت جدید سازمان و توانمندی هایی که در مجموعه سراغ داریم مطمئن هستیم که اصلاحات لازم صورت خواهد گرفت.

وی ادامه داد: تا زمان از دست نرفته مسئولان مربوطه در مدیریت شهری تکلیف شرکت های اینترنتی نظیر اسنپ، تپسی و کالسکه را که در اصفهان مستقر وخدمت رسانی می کنند و این امر منجر به رکود بیشتر در کار تاکسیرانی و شرکت های حمل و نقل شده را بررسی و مشخص کنند.

وی همچنین در خصوص فعالیت ناوگان اتوبوسرانی بخش خصوصی گفت: اتوبوس های واگذار شده به بخش خصوصی، مشکلاتی را برای رانندگان قدیمی این شرکت که مبادرت به خرید اتوبوس به صورت قسطی کرده اند، ایجاد  کرده که لازم است تا دیر نشده بررسی و اقدامات لازم در ایجاد رضایت آنها فراهم شود.

نصراصفهانی در پایان خاطر نشان کرد: ائمه جمعه و جماعات که نقش پدر معنوی جامعه را برعهده دارند، تلاش کنند فضای معنوی نمازجمعه و جماعات خیلی به مباحث سیاسی که در برخی موارد سند و مدرکی هم بر آن ارائه نمی شود و زمینه آزردگی و تکدر خاطر افرادی که با سلایق گوناگون در این فضاها حضور پیاده می کنند را فراهم نکنند و دربیان مطالب منافع ملی، حرمت ها و اعتقاد مردم را بیش از گذشته پاس دارند.  

کد خبر 305496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.