تمام اصناف و بنکداران باید در سامانه جامع انبارها ثبت نام کنند

استاندار اصفهان بر اجرای طرح شناسنامه دار کردن انبارها، سردخانه ها و ایجاد یک سامانه جامع انبارها تاکید کرد و گفت: تمامی اصناف، واحدهای تولیدی، خدماتی و بخش خصوصی و تمامی انبارداران و بنکداران باید در این سامانه ثبت نام کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا رسول زرگرپور در جلسه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان، اظهار داشت: مبارزه با قاچاق کالا و ارز از ابعاد مختلف مهم است و از تاکیدات همیشگی مقام معظم رهبری است.

وی مبارزه با قاچاق کالا و ارز را از سیاست های قطعی دولت برشمرد و اظهار داشت: برنامه ریزی در این خصوص باید به خوبی صورت گیرد.

استاندار اصفهان با اشاره به شعار سال جاری "اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال"، تصریح کرد: با توجه به تاثیر قاچاق کالا و ارز بر تولید و اشتغال اهمیت مبارزه با این پدیده شوم دو چندان شده است.

وی تاکید کرد: همه دستگاه های مرتبط باید به نحوی مبارزه با قاچاق کالا و ارز را در اولویت خود قرار دهند و در این امر مشارکت کنند چرا که رهبر معظم انقلاب و دولت بر آن تاکید دارند و در اولویت برنامه های خود قرار داده اند و باید با پیگیری ها و هماهنگی های بیشتر قاچاق کالا و ارز را به حداقل خود برسانیم.

زرگرپور بر اجرای طرح شناسنامه دار کردن انبارها، سردخانه ها و ایجاد یک سامانه جامع انبارها تاکید کرد و اظهارداشت: این موضوع توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت پیگیری می شود و تاکنون ۲۲۷۱۶ انبار در این سامانه ثبت شده و باید تمامی اصناف، واحدهای تولیدی و خدماتی و بخش خصوصی و تمامی انبارداران و بنکداران در این سامانه ثبت نام کنند.

وی بر آسیب شناسی در خصوص عدم استقبال از ثبت نام در این سامانه تاکید کرد و افزود: باید عواقب عدم ثبت انبارها برای آنان اعلام گردد و صدا و سیما و رسانه ها با اطلاع رسانی کمک کنند که اقشار و اصناف انبارهای خود را در این سامانه ثبت کنند.

استاندار اصفهان در ادامه با بیان اینکه امروزه بخش عمده ای از معاملات فیزیکی به معاملات مجازی تبدیل شده است، گفت: متاسفانه فروش کالاهای قاچاق در فضای مجازی گسترش یافته است و باید کنترل ها به سمت فضای مجازی سوق داده شود و در خصوص نحوه برخورد تصمیم گیری لازم صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه باید فضا برای کنترل بهتر و مدیریت کردن کالاها فراهم شود، اظهار داشت: باید سامانه های اصلی و فرعی تکمیل شوند و فضایی ایجاد شود که کالا فقط از طریق این سامانه ها وارد کشور شود تا قاچاق بودن یا نبودن کالا مشخص شود.

کد خبر 305448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.