شرکت‌های روابط عمومی بین‌المللی، حلقه‎‎‌ مهم توسعه گردشگری است

رییس کمیسیون گردشگری و برند شهری اتاق بازرگانی اصفهان گفت: یکی از حلقه‌های توسعه گردشگری، وجود شرکت‌های روابط عمومی بین‌المللی است تا بتوانند ظرفیت‌ها گردشگری اصفهان را در بازارهای هدف به ‌خوبی معرفی کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدرضا رجالی در نشست کمیسیون گردشگری و برند شهری اتاق بازرگانی اصفهان با مدیران شرکت روابط عمومی گردشگری (kPRN)آلمان که با هدف برنامه‌ریزی گردشگری اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: توسعه صنعت گردشگری نیاز به دو بخش سخت‌افزار و نرم‌افزار دارد که بخش سخت‌افزار آن شامل زیرساخت‌های گردشگری و مراکز اقامتی و سیستم حمل‌ونقل است و بخش نرم‌افزار آن مدیریت مقصد گردشگران و بازاریابی است.

وی با بیان اینکه این کمیسیون در طول چهار سال گذشته همواره به دنبال توسعه بخش سخت‌افزاری و نرم‌افزاری صنعت گردشگری اصفهان است، افزود: در این راستا همراهی سازمان‌های دولتی و شهرداری قابل‌تقدیر است.

رییس کمیسیون گردشگری و برند شهری اتاق بازرگانی اصفهان تاکید کرد: یکی از حلقه‌های توسعه گردشگری، وجود شرکت‌های روابط عمومی بین‌المللی است تا بتوانند ظرفیت‌ها گردشگری اصفهان را در بازارهای هدف به ‌خوبی معرفی کنند.

مدیرعامل شرکت روابط عمومی گردشگری Kprn آلمان در این نشست با اشاره به اینکه آلمان سومین کشور گردشگر فرست دنیاست، افزود: سالانه ۷۱ میلیارد دلار توسط آلمانی‌های برای بازدید از کشورها هزینه می‌شود.

هانا کلبر استقبال گرم میزبان، بازدید از اماکن تاریخی، آشنایی با فرهنگ کشورهای خارجی، ارتباط با مردم محلی، تغییر زندگی روزمره و تفریح را شش خواسته اصلی گردشگران آلمانی دانست.

وی نقاط قوت صنعت گردشگری اصفهان را شامل مقاصد گردشگری دنیا، دارای آثار تاریخی و فرهنگی، دارای امنیت سیاسی و مهمان‌پذیری برشمرد و گفت: ناآگاهی از آثار تاریخی اصفهان، دیدگاه منفی غرب از ایران، نبود زیرساخت‌ها، مشکلات زبانی، نبود پروازهای مستقیم، نبود نماینده اصفهان در بازارهای هدف گردشگری را از نقاط ضعف صنعت گردشگری این شهر است.

کلبر خاطرنشان کرد: فرصت‌های صنعت گردشگری اصفهان شامل برند شهری، ارایه محصولات جدید از (low season) تمرکز بر برند ایران و تاریخ تمدن این کشور، زمینه برای سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها و همچنین امکان سفر گردشگران کوله‌پشتی است.   

وی اضافه کرد: تهدیدهای گردشگری اصفهان شامل تبلیغات منفی رسانه‌های غربی، نبود هدف‌گذاری، کمبود سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها است.

علی کرباسی زاده نایب رییس کمیسیون گردشگری و برند شهری اصفهان در این نشست تاکید کرد: شرکت‌های روابط عمومی گردشگری برنامه گردشگری شهرهای توریستی را بر اساس مدل‌های اجرایی برنامه‌ریزی و اجرا می‌کنند.

کد خبر 305420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.