تبیین سلیقه ای راه امام/ اعزام 2500 نفر به حرم امام

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: متأسفانه اتاق فرمانی برای تبیین راه امام شاهد نیستیم

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری ایمنا، جعفر عسگری رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اصفهان در نشست خبری خود با اصحاب رسانه به مناسبت سالروز رحلت امام خمینی(ره) و شهدای 15 خرداد اظهار کرد: امروز 5 رمضان یادآور رخداد مهمی است که سبب حرکت در کل کشور شد و به سقوط حکومت پهلوی منجر شد؛ یاد و خاطره شهدای 5 رمضان را گرامی می داریم.

وی افزود: انقلاب اسلامی و رهبری انقلاب اسلامی و ایران به عنوان مرکزیت تشیع مورد عنایت امام زمان(عج) است و امام (ره) برای رشد معنوی جامعه قیام کردند؛ امام با انقلابی که سرپا کردند به ما یاد دادند می توان خدایی شد و سند بارز آن شهدای والامقام ما هستند که در مسیر الهی به شهادت رسیدند و امنیتی که داریم را مدیون این انقلاب هستیم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اصفهان پیروزی در انتخابات را از آن مردم –و نه طیف های سیاسی- دانست و تصریح کرد: یقین بدانید که دشمنان برای ما حوادث سال 88 را در 96 هم پیش بینی کرده بودند؛ در سالگرد امام(ره) باید ابعاد شخصیتی ایشان را تبیین کنیم و نباید نقاط سیاه در روند انقلاب، سبب شود کل انقلاب را زیر سوال ببریم.

وی درباره شخصیت حضرت امام از منظر اندیشمندان جهان گفت: رهبر معظم انقلاب معتقدند امام زنده است تا امید و روحیه جهادی در دنیا زنده است و او برای نجات جهان کمر بست و اسلام و مردم دو محور برای ایشان بودند؛ خبرنگار آمریکایی در ملاقاتی که با امام داشت می نویسد زمانی که امام از در وارد شد حس کردم با حضور ایشان کوچک شده ام و تنها چیزی که می توانم بگویم اینکه او موسای اسلام است و آمده فرعون را از جهان براند.

عسگری با اشاره به اینکه باید شخصیت حضرت امام را برای مردم بازگو کرد، ادامه داد: دین و سیاست، عدالت، مردم سالاری دینی، فرهنگ و وحدت در اندیشه های امام مطرح شده است و باید سیر شکل گیری گفتمان ایشان را مطالعه کرد؛ باید در نقش ولایت فقیه و مجلس خبرگان در جانشینی برای حضرت امام تبیین کرد و باید روحیه انقلابی جامعه را حذف کرد.

وی گفت: ما نخستین جلسه برای ستاد ارتحال حضرت امام را در محضر امام جمعه اصفهان شکل دادیم و پشتوانه های لازم برای اعزام مردم از طریق استانداری تأمین شد؛ البته اعزام به گستردگی مشابه سالهای پیش نیست چراکه مقارن با ماه رمضان است و در برنامه هایی هم در اصفهان و شهرستان های استان پیش بینی شده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اصفهان تصریح کرد: این مراسم روز 14 خرداد ساعت 6 بعد از ظهر در گلستان شهدا با حضور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران برگزار می شود و مراسم مشابهی هم در روز 15 خرداد نیز برگزار می شود.

سیدعلی معصومی زاده رئیس کمیته اطلاع رسانی و معاون سیمای اصفهان نیز ابراز کرد: در حوزه صدا برنامه های تأمینی و برنامه های نمایشی و مستند تبیین شده که در روزهای 13، 14 و پانزدهم خرداد پخش می شود؛ در حوزه سیما نیز برنامه یک شهر ضیافت ویژه افطار و برنامه سحر کارشناسان حوزه و دانشگاه حضور داشته و برنامه های ویژه ای برای این روزها دارند؛ برنامه اصفهان امروز نیز به تولید محتوا در این خصوص می پردازد؛ همچنین در خصوص مراسم ها آگهی های تبلیغاتی تدارک دیده شده است.

میثم رضوانپور معاون فرهنگی اجتماعی سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان و مسئول کمیته اعزام نیز اشاره کرد: در بحث فضا سازی تبلیغی تبلیغات شهری را در دست داریم و با توجه به اینکه امسال و سال بعد 14 خرداد در ماه رمضان است میزان اعزام را کاهش داده ایم و از 4 شهرستان کاشان، نظنز، آران و بیدگل و اردستان اعزام صورت می گیرد تا روزه شان هم مشکلی پیدا نکند.

علیرضا جان نثار معاون پلیس راهور استان اصفهان نیز عنوان کرد: در روز 14 خرداد انتظام ترافیکی گلستان شهدا و محدوده میدان لاوی، چهارراه فرایبورگ، تقاطع سپه سالار، تقاطع رحیم ارباب و کوچه کلانتری به سمت گلستان شهدا به صورت دائمی از ساعت 12 ظهر محدودیت ترافیکی اعمال می شود و هماهنگی های انجام شده سعی شده از تردید موتور سیکلت سواران در جمعیت جلوگیری شود.

پرویز طاهری معاون فرهنگی هنری اداره کل ارشاد اسلامی اصفهان و مسئول کمیته فرهنگی و فضای مجازی نیز گفت: هزار و 700 کانون فرهنگی در مساجد در سطح استان داریم که فعالیت منظمی در این زمینه دارند و 500 آموزشگاه و انجمن های ادبی و هنری هستند که در این زمینه اعلام حضور می کنند و به فعالیت می پردازند؛ یکپارچگی مطبوعات نیز از تأکیدات ما در این زمینه است؛ همچنین 5 شب شعر در 5 شهرستان استان نیز در این موضوع پیش بینی شده است.

حجت الاسلام حسن امیری معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف اصفهان و مسئول کمیته تشکلهای مذهبی خاطرنشان کرد: برنامه در همه بقاع متبرکه در دستور کار قرار گرفته و 250 مرکز دینی و قرآنی بقاع برنامه در این زمینه تدارک دیده اند؛ همچنین شبهات در زمینه های انقلاب و 15 خرداد پاسخ داده می شود؛ ما در استان اصفهان 4 ترتیل خوانی از بقاع متبرکه از شبکه های سیما را به صورت زنده داریم.

عسگری در این جلسه از زحمات شهرداری برای برپایی این مراسم هم کمال تشکر را داشت.

سپس عسگری در زمان پرسش و پاسخ به اصحاب رسانه در پاسخ به سوال خبرنگار سیاسی ایمنا درباره فعالیت های کمیته ها و دستگاه های مختلف نسبت به مهمترین جمله رهبر معظم انقلاب در فرمایش های سال گذشته در حرم امام(ره) مبنی بر اینکه « اگر راه امام را گم کنیم یا عمدا به کنار بگذاریم، ملت ایران سیلی خواهد خورد»، گفت: ما در این زمینه بهره بردار هستیم و به سبب ماهیت فعالیتی در این زمینه نداریم اما این مسئله در استانداری مطرح شد به ویژه در آموزش و پرورش؛ و قولی که ما از دوستان گرفتیم با توجه به محتوای وصیت امام مسابقه ای در حد دانش آموزان تهیه شود و در دهه فجر نتیجه را ببینیم. اما اتاق فرمانی در این زمینه شاهد نیستیم؛ موسسه نشر آثار امام در این زمینه نیز مقطعی فعالیت می کند و افراد بر اساس اعتقادات خود فعالیت حوزه ای دارند؛ این عزاداری های محرم سبب زنده نگهداشتن راه امام حسین می شود و این برنامه های سالگرد امام نیز به تبیین راه امام کمک می کند اما کافی نیست.

طاهری نیز در پاسخ به این سوال گفت: اگر تکلیف خود را به درستی انجام دهیم به همان نتیجه ای می رسیم که رهبر معظم انقلاب می رسیم؛ آنچه به عهده هر دستگاهی گذاشته شده است دستور العمل هایی است که در این زمینه صادر شده است و دستگاه ها همه توان خود را در این زمینه گذاشته اند؛ ما به عنوان تکلیفی که داشته ایم قدم گذاشته ایم و آمادگی این را داریم که با رسانه ها همکاری در این زمینه داشته باشیم.

رضوانپور نیز در پاسخ به این سوال اشاره کرد: رهبر معظم انقلاب در دانشگاه امام حسین(ع) از جهاد کبیر بر پایه تبیین سخن گفتند و بحث اینجاست که وظایف ذاتی انجام شده اما وظیفه های اصلی صورت نگرفته است  چیزی که شاهد هستیم گفتمان امام و انقلاب نیست؛ سپاه محوری ترین برنامه خود را تبیین در سطح جامعه گذاشته ایم و برنامه مدون و دقیقی انجام شده است و در حوزه های نفوذ، جهادکبیر، انقلابی گری و موارد دیگر در همه پایگاه های بسیج برنامه ریزی برای تبیین شده است و اگر این برنامه در همه دستگاه ها دیده شود شکاف میان جامعه ایجاد نمی شود.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در سال نخست رحلت امام پیامی را صادر کردند که خود مانیفست اصول انقلاب است و توصیه به مطالعه آن می کنم.

کد خبر 305163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.