از خرید و فروش املاک قولنامه ای خودداری کنید

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان از شهروندان خواست که از خرید و فروش املاک قولنامه ای خودداری کنند.

سید جمال الدین صمصام شریعت در گفتگو با خبرنگار ایمنا، اظهارکرد: خرید و فروش املاک قولنامه عادی و متعاقب آن درخواست صدور پروانه ساختمانی از شهرداری تبعاتی در بر دارد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه برای املاک قولنامه ای استعلامی از شهرداریها  نمی شود و معمولاً افراد سودجو املاک خارج از محدوده قانونی شهر و یا فاقد کاربری مسکونی را به افراد ناوارد و ساده لوح می فروشند که در پی آن هم کاربری های تعریف شده برای شهر دچار خدشه می شود و هم شهرداری امکان صدور پروانه را ندارد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان تاکید کرد: در برخی از خرید و فروش املاک قولنامه ای مصداق زمین خواری وجود دارد.

وی به شهروندان هشدار داد که از خرید و فروش املاک قولنامه ای خودداری کنند و چنانچه قصد خرید هر  ملکی  را دارند، قبل از آن از شهرداری استعلام بگیرند و از کاربری مسکونی بودن آن مطمئن شوند.

صمصام شریعت ادامه داد: دیگر نقطه ضعف املاک قولنامه عادی این است که معمولاً تفکیک هایی که صورت می گیرد کمتر از حد ۲۰۰ مترمربع تعیین شده است و املاک با متراژهای جزئی در برخی مشاوران املاک، تفکیک غیر مجاز می شود و سپس به فروش می رسد.

وی تصریح کرد: شهروندان باید بدانند که برای املاک تفکیکی کمتر از حد نصاب هم امکان صدور پروانه وجود ندارد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه کل نقشه های طرح تفصیلی در سایت شهرداری اصفهان بارگذاری شده است، اظهارکرد: بهتر است شهروندان قبل از خرید هر گونه ملکی با مراجعه به شهرداری از نوع کاربری آن مطلع و از اینکه آیا حد نصاب تفکیک اجازه صدور پروانه را برای آن ملک می دهد یا خیر، مطمئن شوند.

کد خبر 304942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.