اعلام آمادگی برای جذب سرمایه گذار جهت احیای کارخانه ریسباف

عضو هیات مدیره شرکت مادر تخصصی عمران وبهسازی شهری ایران از اعلام آمادگی این مجموعه برای جذب سرمایه گذار علاقمند جهت احیای کارخانه ریسباف خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا به نقل از اداره کل و راه و شهرسازی رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری سازمان میراث فرهنگی، مشاور عالی پژوهشگاه میراث فرهنگی و رییس کمیته ملی موزه های ایران و تنی چند از اعضای هیات مدیره شرکت مادر تخصصی عمران وبهسازی شهری ایران با هدف دریافت نقطه نظرات میراث و اعلام آمادگی برای جذب سرمایه گذار با رویکرد ایجاد یک مجموعه فرهنگی چند منظوره برای شهر اصفهان از مجموعه کارخانه ریسباف اصفهان بازدید کردند.

مشاور عالی پژوهشگاه میراث فرهنگی و رییس کمیته ملی موزه های ایران در این باره گفت: کارخانه ریسباف به لحاظ معماری، تلفیقی است میان معماری اروپایی و ایرانی که ویژگی های کاشی کاری، آجرکاری و معماری آن از شاخصه های با ارزشی است که می تواند به صورت یک مجموعه فرهنگی چند منظوره در موقعیت مهم گردشگری اصفهان در توسعه آینده شهر نقش آفرینی کند.

میرسیداحمد  محیط طباطبایی خاطرنشان کرد: این کارخانه آخرین بازمانده صنایع ریسندگی و پارچه بافی استان اصفهان است که زمانی مرکز صنعت ریسندگی کشور در قرن گذشته بوده و در فهرست آثار ملی ثبت و جزو میراث صنعتی کشور است و لازم است از این ظرفیت برای سایر فعالیت های فرهنگی، اجتماعی بهره جست.

وی افزود: این مجموعه درآینده به موزه صنایع ریسندگی و بافندگی ایران که در کنار آن فعالیت های مختلفی برای طراحی، تولید، ایده پردازی، نمایش و ... در ارتباط با مسائل صنعت بافندگی، پارچه بافی و لباس کشور است نه فقط به صورت صنعتی بلکه به صورت صنایع و هنرهای سنتی که مبتنی بر هویت تاریخی اصفهان است، شکل خواهد گرفت.

محیط طباطبایی با اعلام اینکه کارخانه ریسباف در کشور در نوع خود بی نظیر است، گفت: صنعت ریسندگی و پارچه بافی و هنرهای مختلف با درنظر گرفتن سایر شهرهای استان اصفهان مجموعه ای کم نظیر از صنعت ریسندگی، پارچه بافی و تولید لباس از پارچه های قلم کاری چاپ قدیم تا پارچه های کنف و موارد مختلف را بوجود آورده که مجموعه کارخانه ریسباف می تواند یک مجموعه نه فقط نمایشی بلکه به تولید، عرضه و معاصرسازی این هنرهای تاریخی همراه با اجزای دیگری مثل اقامتگاه و خدمات مختلف به گردشگر و مردم تبدیل شود.

عضو هیات مدیره شرکت مادر تخصصی عمران وبهسازی شهری ایران نیز در این باره با ابراز تاسف از تبدیل اماکن با پیشینه تاریخی به اماکن تجاری و مسکونی، گفت: کارخانه ریسباف تنها کارخانه بازمانده از کارخانه های ریسندگی در شهر اصفهان بوده که وزارت راه وشهرسازی در راستای هویت بخشی به نقاط با ارزش تاسیساتی ناهمگون شهری که دارای ارزش یا ثبت شده هستند این مکان را به ارزش حدود ۲۱۰ میلیارد تومان تملک کرده تا از سرنوشتی که دچاردیگر کارخانه های مشابه شده جلوگیری شود.

هوشنگ عشایری با اشاره به تم مورد نظر به کار گرفته شده در این کارخانه، افزود: کارخانه ریسباف در هفت هکتار زمین با کلیه محدثات ثبت میراث فرهنگی شده و دخل وتصرف در آن امکان ندارد و تمی که برای آن تعریف شده تم ریس است و کارکرد آن ملی وفرا ملی است.

وی با اعلام آمادگی برای جذب سرمایه گذار علاقمند به منظور سرمایه گذاری و ارائه ایده افزود: تم اصلی این مکان با مفهوم موزه تنها بدین معنا نیست که صرفا موزه بازدیدی و نمایشی باشد بلکه در این میزان زمین و محدثات با ارزشی که وجود دارد می تواند اتفاقات خوبی در کنار این رویکرد اصلی شکل بگیرد که در حال حاضر آمادگی لازم برای جذب سرمایه گذار علاقمند به این موضوع که اهل دل و ذوق باشد اعلام شده تا علاوه بر سرمایه گذاری در این زمینه ایده لازم را نیز ارائه کنند.

کد خبر 304738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.