روزه داری، عامل اصلی در پیشگیری از بروز ناراحتی‌های روانی است

روزه دارای علاوه بر اینکه فواید بسایر زیادی برای سلامتی افراد دارد، در بهبود سلامت روانی افراد نیز بسیار موثر است.

متخصص طب سنتی در گفتگو با خبرنگار ایمنا گفت: افرادی که روزه می گیرند فکر می کنند چون در طول روز  بیش از ۱۶ ساعت غذا نخورده اند باید از افطاری تا سحر هرچه دلشان می خواهد بخورند. این درحالی است که اگر برنامه ریزی کرده، به غذایی که می خوریم  خوب دقت کنیم، ماه رمضان بهترین موقعیت است برای کسانی که افزایش وزن دارند یا از ناراحتی های مختلف مانند غلظت خون، کلسترول، اسیداوریک، تری گلیسیرید، یا دیابت و حتی فشار خون بالا رنج می برند  تا نسبت به درمان بیماری خویش اقدام کنند.

بهنام یوسفیان افزود: باید میزان انرژی دریافتی روزانه در ماه رمضان حداکثر برای خانم ها ۱۲۰۰ کالری و برای آقایان ۱۵۰۰ کالری باشد تا در ماه رمضان علاوه بر تزکیه نفس به سلامت جسم نیز کمک شود.

این متخصص طب سنتی خاطرنشان کرد: در تحقیقات فراوانی که در ۳۰ سال اخیر درباره آثار روزه بر جسم صورت گرفته، ثابت شده است که روزه داری صحیح اگر با کاهش مصرف غذا همراه باشد، به دلیل فعال شدن سیستم ایمنی بدن ثمرات خوبی در پی خواهد داشت.

وی افزود: غذا خوردن باعث می شود خون فراوانی به دستگاه گوارش سرازیر شود و به دنبال آن بدحالی و کاهش فعالیت های ذهنی اتفاق می افتد، اما روزه با استراحت دادن به دستگاه گوارش و فرستادن خون کافی به سراسر بدن مخصوصا به سیستم اعصاب می تواند به سلامتی بدن کمک زیادی کند.

وی در پایان یادآور شد: از طرفی روزه داری از نظر روانی نیز برای انسان مفید است. مبارزه با نفس در این ماه عامل اساسی در پیشگیری از بروز مشکلات و ناراحتی های روانی است.   

کد خبر 304697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.