غنیمت شمردن ماه رمضان، انسان را به مقام قرب الهی می رساند

شهردار کرج با بیان اینکه ماه رمضان، فرصتی برای رشد معنوی، راز و نیاز با خداوند و سایر عبادات است گفت: در این ماه سازندگی روح موجب ریشه کن کردن صفات رذیله می شود و غنیمت شمردن این فرصت مبارک، انسان را به مقام قرب الهی می رساند.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، علی ترکاشوند با تبریک بمناسبت حلول ماه مبارک رمضان عنوان کرد:  بندگان می توانند با استفاده از ماه مبارک رمضان، بر نفس امّاره خود مسلط شوند و به جای آنکه خادم نفس اماره باشند، آن را تابع خود کنند؛ در این صورت، دنیا و آخرت آنان تأمین خواهد شد.

شهردار کرج اظهار داشت: اگر کسی توجه کند که ارزش و قدر این ماه تا چه اندازه زیاد است از فرصت‌ بی نظیر ماه مبارک رمضان، نهایت استفاده را خواهد برد و تمام وجود او روزه‌دار خواهد بود؛ چنین روزه‌ای انسان را به کمال حقیقی خویش نزدیک می‌سازد.

ترکاشوند گفت: آثار روزه به اندازه ای زیاد است که هر کدام از آن آثار می تواند انگیزه ای بسیار مهم برای انجام این واجب الهی گردد؛ در بُعد فردی سلامتی بدن و روح را در پی دارد و در بُعد اجتماعی توجّه به فقراء، یاد مرگ و معاد، را در بر دارد که خود این موضوع در تقویت عقیده انسان نسبت به این مهم، بسیار اثر گذار است.

این مسئول بیان کرد: انسان مسلمان با روزه داری نه تنها اخلاص را تمرین و تجربه می کند، بلکه صبر را نیز تجربه می کند؛ چنین انسانی با روزه، مقاومت را در برابر وسوسه های شیطان تمرین می کند و خود را برای بندگی خدا و استفاده بیشتر از معنویات آماده می نماید.

وی یادآور شد: در ماه مبارک رمضان باید با اخلاص، توکل و توسل به اهل‏ بیت(علیهم السلام) و عمل به دستورها و احکام قرآن کریم و دوری از گناهان، انجام توبه واقعی، عبادت، شب‏ زنده ‏داری، درک فضیلت شب قدر و ... فضیلت این ماه را درک کرد و از آن در راستای رسیدن به کمال حرکت کرد؛ در این ماه می باید به گونه ‏ای خودسازی کرد که با اتمام ماه مبارک تأثیر و فواید آن در روح و جان افراد باقی باشد و اثر آن تا ماه رمضان سال بعد ماندگار باشد. 

کد خبر 304569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.