افتتاح "پیاده راه بهشت" "بوستان خانواده جماران" و "پیاده راه قصر دشت" شیراز

هفتمین و هشتمین مراسم افتتاح پروژه های شهرداری شیراز در سال 96 بهره برداری از سه پروژه زیست محیطی و فضای سبز دیگر در کلان شهر شیراز بود که با حضور شهردار شیراز رقم خورد.

به گزارش ایمنا به نقل از  پایگاه خبری شهرداری شیراز، شهردار شیراز در آیین بهره برداری از پیاده راه سلامت باغ بهشت که در بلوار چمران روبروی بند نهر اعظم و به طول 2 کیلومتر است، اظهار داشت: این پروژه با ایجاد نشاط و شادابی برای شهروندان، ارتقای کیفیت فضای سبز شهری و ایجاد فضایی سبز برای پیاده روی ایمن در محیطی پاک اجرایی شده است؛ همچنین در ایحاد مسیر به دلیل وجود باغ ها، مسیر پیاده راه آسفالت نشده تا طبیعت موجود دست نخورده باقی بماند.

علیرضا پاک فطرت افزود: براساس مصوبه‌ شورای اسلامی شهر شیراز و توجه به مسائل زیست محیطی، پیاده راه سلامت باغ بهشت با هزینه تملک 64 میلیارد تومان و هزینه اجرای 350 میلیون تومان ایجاد و در اختیار شهروندان قرار گرفت.

وی ادامه داد: با برنامه ریزی شورای شهر پروژه های مهم زیست محیطی و تاثیر گذار را یکی پس از پس دیگری، افتتاح می کنیم.

شهردار شیراز با اشاره به بهره برداری باغ گلها در آینده نزدیک گفت: عملیات خرید باغ گل‌ها بعد از گذشت چند سال به پایان رسیده و این باغ امروز متعلق به شهروندان شیرازی است و در 2 فاز به بهره برداری خواهد رسید. فاز نخست این باغ در زمینی به وسعت 5 هکتار ظرف یک ماه آینده و فاز دوم نیز درفضای 10 هکتاری افتتاح می شود.

پاک‌فطرت با اشاره به اینکه در کلان شهر شیراز با وجود شماره گذاری روزانه 400 اتومبیل، یک روز آلوده هوا نداشته ایم، افزود: رشد 53 درصدی سرانه فضای سبز در سال جاری در این شهر، نشان از توجه به هوای پاک و سالم با افتتاح پروژه های زیست محیطی دارد.

وی ضمن انتقاد از حفر چاه های غیر مجاز در اطراف چشمه تامین کننده بند نهر اعظم و تاثیر گذاری آن بر کاهش میزان آب و خشک شدن باغ ها، خاطرنشان کرد: در مدت 1 تا 2 سال اخیر این چشمه به دلیل حفر چاه های غیر مجاز و تابستان سخت خشک شده است.

شهردار شیراز با تاکید بر اینکه مردم نسبت به حفر چاه های غیر مجاز بی تفاوت نباشند، اظهار داشت: چاه های غیرمجاز در اطراف چشمه های تامین کننده بند نهر اعظم جزء محدوده قانونی شهر نیستند؛ پس از مردم در خواست می کنیم با حفر نکردن چاه های غیر مجاز برای تامین آب باغ شهرها از خشک شدن بند نهر اعظم و بروز فاجعه زیست محیطی به ما و شهر کمک کنند.

پاک‌فطرت تاکید کرد: شهرداری مسایل زیست محیطی را سرلوحه کار خود قرار داده و نمونه آن توسعه حمل و نقل پاک مانند مترو در کلان شهر شیراز است که در حال احداث فاز 2 خط یک و خط 2 هستیم همچنین در راستای افزایش سرانه فضای سبز در ارتفاعات شیراز کمربند سبز در حال توسعه است به گونه ای که اکنون در ارتفاعات این کلان شهر گیاهان دارویی هم کشت می شود.

وی افزود: هیئت های ورزشی می توانند با دعوت و حضور مردم در مسیر پیاده روی و کوهنوردی در ارتفاعات سبز شیراز موجب افزایش سلامت روحی مردم شوند.

شهردار شیراز همچنین در مراسم بهره برداری از باغ خانواده جماران در خیابان رهبرماه معالی آباد خاطرنشان کرد: پروژه بوستان خانواده جماران واقع درمنطقه 6 شهرداری شیراز در زمینی به مساحت 28هزار مترمربع شامل 5 هزار مترمربع کف سازی، پارکینگ به مساحت 600 متر مربع و نیز مخزن آب 325 هزار لیتری، غرفه تجاری 18 متر و ... برای استفاده مردم این منطقه از شهر که عمدتا آپارتمان نشین هستند  ایجاد شده است.

پاک‌فطرت ادامه داد: با بهره بهرداری از بوستان خانواده جماران شاهد افزایش سرانه فضای سبز، بهبود شرایط زیست محیطی و نیز ایجاد فضایی مفرح و سالم برای گذراندن اوقات فراغت شهروندان  هستیم.

افتتاح پیاده راه سلامت قصردشت و اتصال خیابان میرزای شیرازی به محله قدیم قصردشت در باغ علیشاهی سومین پروژه زیست محیطی از این مجموعه پروژه های شهرداری بود.

شهردار شیراز با بیان اینکه این پروژه در راستای تردد آسان شهروندان و همچنین تسهیلات بیشتر در جهت عبور و مرور زائران امام زاده محمد(ع) در محله قصردشت احداث شده است افزود: طول مسیر پروژه 270 متر و به عرض 12متر است که در طول مسیر با اجرای نورپردازی و مبلمان و فضای سبز، فضای مناسبی را برای استراحت و تردد ایجاد می کند.

پاک‌فطرت با بیان اینکه در طول سالهای متمادی کارهای کمتری در محله قصردشت انجام شده است تاکید کرد: هر زمان خواستیم کاری انجام دهیم گفتند که قصردشت در شمال شهر قرار دارد و جزء مناطق برخوردار است و با وجود تامین بودجه های زیاد از محله خدماتی به آن تعلق نمی گرفت.

وی با اشاره به تملک چند ملک و تکمیل نهایی پروژه برای بازگشایی کامل مسیر گفت: مردم و یاوران شورا می توانند شهرداری را در راستای بازگشایی مسیر یاری نمایند.

شهردار شیراز با تاکید بر نقش یاوران شورا در عملیاتی کردن پروژه های مختلف در محلات گفت: شهرداری به دلیل حجم کارهایی که انجام می دهد به همکاری یاوران شورا و پیگیری های آنها نیاز دارد تا بتواند کارها را زودتر به سرانجام برساند.

پاک‌فطرت افزود: با تملک باغ اطراف این پیاده راه، شهرداری می تواند یک فضای فرهنگی  ورزشی مناسب برای استفاده مردم منطقه ایجاد نماید البته با حفظ فضای سبز موجود مانند آنچه که در باغ سیب زار در محله قصردشت شاهد هستیم که هم باغ از خشک شدن نجات پیدا کرد هم مکانی ورزشی و تفریحی برای مردم فراهم شد.

محمد حق نگر، عضو شورای شهر شیراز نیز با تاکید بر عملکرد مثبت شهرداری در توسعه و آبادانی شهر گفت: شهرداری با افتتاح پروژه های متعدد عمرانی و فضای سبز، آبروی شورای چهارم را حفظ کرد.

کد خبر 304568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.