ضرورت استفاده از ظرفیت ایرانیان مقیم خارج برای سرمایه‌گذاری

نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف داخلی باید از ظرفیت ایرانیان مقیم خارج استفاده کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا مصطفی رناسی در سومین جلسه کمیسیون سیاست‌گذاری و پایش اتاق بازرگانی اصفهان، حضور پررنگ ایرانیان مقیم سایر کشور در انتخابات ریاست جمهوری را نشان از علاقمندی آنان نسبت به سرنوشت سیاسی و اقتصادی کشورشان دانست و اظهار داشت: اکنون فرصت مناسبی برای دعوت آنان به ایران سرمایه‌گذاری در عرصه اقتصادی کشور است.

وی اضافه کرد: جذب سرمایه‌گذاری یکی از اولویت‌های دولت دوازدهم است که از طریق ایرانیان مقیم خارج به‌راحتی می‌تواند جذب شود.

کامران پور جوهری نایب رییس کمیسیون بهبود مستمر محیط کسب‌وکار اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه گفت: در ماده ۲۸۲ قانون مدنی برای ایرانیان تابع کشور دیگر موانعی ایجاد کرده است که با اصلاح قانون می‌توان زمینه سرمایه‌گذاری آنان را به‌آسانی فراهم ساخت.

مشاور عالی اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه خواستار دعوت از ایرانیان  مقیم خارج برای بازدید و معرفی  فرصت‌های سرمایه‌گذاری  شد و افزود: طی یک دهه گذشته تورهایی بازدید ایرانیان نخبه مقیم خارج از کشور برگزار شد و بایستی زمینه سرمایه‌گذاری آنان به‌صورت ویژه فراهم شود.

وی سرمایه ایرانیان مقیم آمریکا را چهار هزار میلیارد دلار برآورد کرد و گفت: جذب ۱۰ درصد این سرمایه می‌تواند اقتصاد کشور را متحول کند.

علی صفر نورالله مشاور سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی اصفهان خواستار شناسایی موانع کسب‌وکار از سوی اتاق شد و تاکید کرد: تا زمانی که این موانع وجود دارد نمی‌توان انتظار سرمایه‌گذاری خارجی داشت.

کد خبر 304513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.