کسب درآمد های پایدار با استفاده از ملزومات شهر هوشمند

بنا به گفته برخی از صاحب نظران، شهرداری ها تا به امروز از فروش تراکم درآمد های خود را کسب می کردند که طبق برآورد ها در آینده این ممکن نخواهد بود؛ از این رو استفاده از ملزومات شهر هوشمند می تواند این ارگان را به سمت کسب درآمدهای پایدار سوق دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، صبح امروز سومین همایش "اصفهان شهرهوشمند" با حضورشهردار، مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری اصفهان، مدیران شهری و جمعی از دانشجویان در سالن کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان برگزار شد.

در ابتدای این برنامه کیان جعفری عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی تهران با اشاره به اینکه یکی از ملزومات تحقق شهر هوشمند بهره بری از اینترنت اشیا است اظهار کرد: این نوع اینترنت بوسیله شبکه ای متصل به اشیا مختلف به هم مرتبط می شود که امکان انجام فعالیت های مختلفی را به کاربران می دهد.

وی اضافه کرد: مفهوم شهر هوشمند پس از اینترنت اشیا شکل گرفت و این بدان معناست که باید از این نوع سرویس در شهر ها استفاده کرد تا مفهوم شهر هوشمند به خوبی محقق شود.

جعفری اضافه کرد: طبق برآورد های جهانی تعداد دستگاه های متصل به اینترنت اشیاء تا سال ۲۰۲۰ چیزی در حدود ۴ میلیون است که میلیونها شغل را با خود درگیر می کند.

این عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی تهران افزود: ایران هم از این فرصت به خوبی می تواند استفاده و تعداد زیادی مشاغل را ایجاد کند.

وی از جمله مزایای شهر هوشمند را مدیریت بهینه زباله های شهری، نظارت شهری، مدیریت بهینه آبیاری فضای سبز شهری و مدیریت ترافیک نام برد که تمامی این موارد با وجود اینترنت اشیا امکان تحقق دارد.

جعفری به تشریح مزایای استفاده از اینترنت اشیاء پرداخت و گفت: استفاده از اینترنت اشیا به دلیل بهره مندی دستگاه های مورد استفاده به سنسور های الکتریکی میزان مصرف از دستگاه و سایر اطلاعات مصرفی را در اختیار کاربر قرار می دهد، از این رو تحلیل داده ها بوسیله این سنسورها بسیاری از مشکلات را در شیوه مدیریتی رفع می کند.

وی اضافه کرد: به عنوان مثال استفاده از اینترنت اشیاء در آبیاری فضای سبز بارسلونا باعث شد تا به میزان ۵۰ درصد از مصرف آب صرفه جویی شود.

در ادامه این همایش محمود رضا دلاور عضو هیات علمی دانشگاه تهران به بررسی مفهوم شهر هوشمند در شهر ها پرداخت و بر حرکت به سمت شهر هوشمند که یکی از نیاز های شهر های امروزی است تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه درآمد های پایدار یکی از مهم ترین نیاز های شهر های امروز است گفت: تا به امروز شهرداری ها تنها از راه تراکم فروشی درآمد داشته اند که استفاده از ملزومات شهر هوشمند زمینه کسب درآمد های پایدار را برای شهرداری ها فراهم می کند.

این عضو هیات علمی دانشگاه تهران اذعان کرد: توجه به افزایش جمعیت در شهرها و خلل در اکوسیستم شهرها به دلیل این موضوع و نیاز به افزایش کیفیت زندگی در شهر ها حرکت به سمت شهر های هوشمند را هرچه بیشتر گوشزد می کند.

دلاور تصریح کرد: استفاده از ملزومات شهر هوشمند حمل و نقل، فضای سبز، هوای شهر ها و سایر نیاز های شهر ها را بهبود می بخشد.

کد خبر 304359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.