ابربدهکاران بانکی ارتباط خاصی با بدنه قدرت دارند

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با انتقاد از روند وصول معوقات کلان بانکی، گفت: عمده بدهکاران بانکی، ابربدهکارانی هستند که ارتباطات خاصی با بدنه مجموعه های قدرت دارند.

به گزارش ایمنا رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه نسبت رشد معوقات بانکی از ۱۴.۷ درصد به ۱۰ درصد کاهش یافته است، اعلام کرد که میزان معوقات بانکی ۱۰۰ هزار میلیارد تومان است با این وجود

حسینعلی حاجی دلیگانی با انتقاد از روند وصول معوقات کلان بانکی، اظهار داشت: اینکه عنوان می شود میزان معوقات بانکی روند کاهشی دارد، قابل تامل است به دلیل اینکه این روند از الگوی صحیحی پیروی نمی کند.

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس ادامه داد: بخشی از معوقات بانکی توسط بانک استمهال و تقسیط مجدد می شوند یعنی عملا با این کار منابع مالی وارد بانک نمی شود، تا بانک بتواند این منابع را بطور مثال به عنوان تسهیلات به بخش صنعت ارائه کند.

وی افزود: گاهی میزان معوقات بانکی از طریق تهاتر بین بانک و مجموعه های حقوقی صورت می گیرد بنابراین باید موارد مذکور در  روند کاهش میزان رشدمعوقات مورد توجه قرار بگیرد.

حاجی دلیگانی بیان داشت: شنیده می شود که ۲۴ هزار میلیارد تومان وام پرداخت شده که نکته در این رابطه بر این اساس است که از این میزان اعطایی، بخشی از طریق استمهال وام های گذشته صورت گرفته بطور مثال؛ یک وام به دلیل رکود تسویه نشده و بانک با توافقی که با با مشتری می کند میزان وام و سود تعلق گرفته معوق را، در دفاتر به عنوان اراده وام جدید به مشتری محسوب می کند.

 وی ادامه داد:عمده بدهکاران بانکی، ابربدهکارانی هستند که ارتباطات خاصی با بدنه مجموعه های قدرت دارند که اگر این موضوع اصلاح نشود، مشکل میزان بالای معوقات بانکی بصورت موثر قابل حل نیست.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی افزود: بدهکاران بزرگ بانکی با نفوذ در دستگاه های مختلف بسترسازی می کنند تا بصورت قانونی زمان تعویق بدهی طولانی تر شود.

کد خبر 304343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.