نیازمند حدود ۵۰۰ هواپیمای دوربُرد و پهن پیکر هستیم

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: در حال حاضر برای رسیدن به اهداف سرمایه گذاری و سفرهای خود نیازمند حدود ۳۰۰ تا ۵۰۰ هواپیمای دور برد و پهن پیکر، متوسط و پایین تر از متوسط هستیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا رضا جعفرزاده در حاشیه جشنواره روابط عمومی اصفهان، با اشاره به اینکه تمام کشورهای توسعه یافته از مسیر حمل و نقل عبور کرده اند، بیان داشت: این دلیل توسعه اقتصادی کشورها بوده که توجه زیادی را به بخش حمل و نقل خود داشته اند.

وی با بیان اینکه طی سه دهه گذشته کشورهای استعماری با زمین گیر کردن بخش هوایی کشورمان  لطمه بزرگی را به ما زدند و محدودیت هایی را اعمال کنند، افزود: مطابق قوانین ومقررات بین المللی در بخش هوایی کشور قطعا حق ندارند این گونه محدودیت ها را اعمال کنند ولی به دلیل دشمنی هایی که ایجاد کردند در صدد زمین گیر کردن بخش حمل و نقل هوایی کشورمان بودند.

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری بیان داشت: اگر این آزمونی که برای حمل و نقل هوایی کشورما ایجاد شد برای هر ایرلاین قدرتمند دنیا که بالاترین جابجایی و حمل و نقل را دارد، اعمال می شد طی دو یا سه ماه آن شرکت هواپیمایی زمین گیر می شد با این اوضاع و احوال ما توانستیم سر پا بایستیم.

وی با تاکید براینکه هم اکنون انتظارات از بخش هواپیمایی کشور با توجه به ظرفیت هایی که داریم برابری نمی کند، گفت: در حال حاضر ۳۰۰ فروند هواپیمایی سنگین داریم که در حدود ۱۸۲ فروند از این تعداد هواپیما فعال است از سوی دیگر بقیه در چرخه ی پروازی نیستند و با توجه به اینکه تقاضا در این بخش بسیار زیاد است براین اساس بحث توسعه ناوگان مورد توجه مسئوولین عالی رتبه کشور قرار گرفته است.

جعفرزاده تصریح کرد: در حال حاضر برای رسیدن به اهداف سرمایه گذاری و سفرهایی خود نیازمند هواپیماهای دور برد و پهن پیکر و متوسط و پایین تر از متوسط هستیم و اکنون حدود ۳۰۰ تا ۵۰۰ هواپیما نیاز داریم.

وی در خصوص تاخیر پروازها، بیان داشت: به دلیل عدم تناسب ظرفیت ها با میزان تقاضاها این اتفاق افتاده به خصوص در زمان های پیک پروازی که به طور متوسط روزانه حدود ۷۰۰ الی ۸۰۰ پرواز در کل فرودگاه های کل کشور انجام می شود و در این زمان پروازها به حدود ۱۰۲۰ تا ۱۰۷۰ در کل کشور می رسد و در این زمان به خاطر اینکه پاسخگوی حجم بیشتری از مسافران باشیم همانند نوروز پرواز های فوق العاده انجام می شود.

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری همچنین ادامه داد: با صدور مجوز برای پرواز فوق العاده ممکن است با یک نقص فنی هواپیما که نباید در این شرایط پرواز کند با تاخیر روبرو شویم و با این ظرفیت ها مجبوریم پاسخگوی مسافران باشیم.

به گفته وی، در ایام نوروز بدون هیچ مشکلی، حدود چهار میلیون مسافر را در مدت یک ماه جابجا کردیم.

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری به اتفاقی خوبی که در برنامه پنجم توسعه صورت گرفت اشاره کرد و بیان داشت: مطابق برنامه پنجم توسعه و همانند آنچه که ۲۰ سال پیش در کشورهای پیشرفته صورت گرفته نرخ بلیت هواپیما و شبکه پروازی آزادسازی شد.

وی تصریح کرد: اگر دست دخالت سازمان هواپیمایی کشور را  برای تعیین نرخ های تکلیفی هر چه بیشتر، کمتر و قیمت ها آزاد شود قطعا در آینده نزدیک رقابت آغاز و مردم حق انتخاب بیشتری خواهند داشت.

جعفرزاده با بیان اینکه اجرای هر طرح بزرگ وسنگینی در دستگاه های اجرایی مستلزم این است که زمینه آن کار توسط رسانه ها فراهم شود، تاکید کرد: این افتخار بزرگی برای بخش هوایی صنعت کشور است که طی سال های متمادی با رسانه ها ارتباط نزدیک دارد و حتی از انتقادها و مخالفان آزاد سازی نرخ بلیت هواپیما استفاده کردیم.

وی گفت: انتقاد اینکه چرا زمان آزاد سازی نرخ بلیت هواپیما مناسب نیست فضایی برای ما تولید شد تا بتوانیم توضیحات بیشتری بدهیم و جواب های تند و تیزبه مردم ندهیم و در حال حاضر نیز به زمان نیاز داریم تا نتیجه خوب آن معلوم شود.

کد خبر 304248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.