توجه به گردشگری از نکات ویژه برنامه ششم توسعه است

مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان گفت: به اعتقاد کارشناسان، توجه بیش از پیش به گردشگری و میراث فرهنگی از نکات ویژه برنامه ششم تلقی می شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا رسول محققیان عصر امروز در مراسم افتتاحیه نهمین نمایشگاه گردشگری و اولین نمایشگاه تجهیزات هتل، رستوران، فست فود و کافی شاپ اصفهان، اظهار داشت: صنعت گردشگری، این زبان مشترک فرهنگ و اقتصاد ملل، جلوه گویای شکوه و عظمت تاریخ، طبیعت و زیبایی، مصداق بارزی از اقتصاد درون زا و پاک، بر محور توسعه پایدار است که جهانِ امروز را به مجموع ظرفیت های خود، واقف ساخته است.

وی با بیان اینکه گردشگری، صنعتی از میل انسان به سفر و کسب تجربه های جدید و تازه، نشأت می گیرد، افزود: این صنعت امروزه در بخش ها و زیرشاخه‌های مختلف، از گردشگری طبیعت تا گردشگری ماجراجویانه، از گردشگری کشاورزی تا توریسم سلامت، توریسم مذهبی و توریسم ادبی، همه و همه را در برگرفته است.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان تاکید کرد: این مجموعه عظیم و پهنه وسیع، بی شک به محلی برای نمایش آخرین دستاوردها و نمونه خدمات خود نیاز دارد تا ایران عزیز از طریق معرفی هر چه بهتر و دقیق تر ظرفیت ها و خدمات این حوزه بتواند به اهداف خود در بخش گردشگری نائل آید.

وی بیان داشت: اهدافی که مطابق با توان اقلیمی، تنوع جغرافیایی و پیشینه تاریخی ایران و استان هایش تدوین شده و در برنامه ششم توسعه نیز مورد تأکید فراوان قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: به اعتقاد کارشناسان، توجه بیش از پیش به گردشگری و میراث فرهنگی از نکات ویژه برنامه ششم تلقی می شود.

وی گفت: برگزاری نمایشگاه های تخصصی، فضایی تعامل محور در ارتباط تنگاتنگ با فعالان این عرصه، مردم، مخاطبان و مسئولان به شمار می آید که با تشریح ابعاد و ویژگی های گسترده این صنعت، خدمات و تازه های آن، تقویت زیرساخت ها، بروز ایده ها، بررسی نیازها و مطالبات را نیز به دنبال خواهد داشت.

به گفته وی، شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان، در این خصوص برگزاری نهمین نمایشگاه صنعت گردشگری و هتلداری اصفهان، همزمان با اولین نمایشگاه تجهیزات هتل، رستوران، فست فود و کافی شاپ را در دستور کار قرار داده و دو نمایشگاه حاضر را با حضور یکصد مشارکت کننده و در۸۵۰۰ مترمربع فضای نمایشگاهی برنامه ریزی کرده است.

وی یادآور شد: همچنین برپایی دو همایش با موضوع "گردشگری پایدار برای توسعه" و "استارتاپ و کارآفرینی در گردشگری" به عنوان برنامه های علمی نمایشگاه پیش بینی شده و امیدواریم مورد بهره برداری و استفاده کارشناسان و علاقمندان این حوزه قرار گیرد.

کد خبر 304116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.