داعش به دنبال جداسازی «خراسان» از ایران است

جانشین فرمانده کل ارتش گفت: داعش با ورود به افغانستان تلاش دارد که به مرزهای ایران نزدیک شود و خراسان را از ایران جدا کند؛ اما این آرزویی دست نیافتنی برای آنان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا: امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در آیین تجلیل از حماسه‌سازان ارتشی عملیات بیت المقدس که صبح امروز در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد، ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت:‌ اسلام، دین و ولایتمداری در هشت سال دفاع مقدس همه را زیر یک پرچم گرد هم آورد و باعث پیروزی ما در عملیات بیت المقدس شد.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که امام حسین (ع) قصد داشتند از مکه به کربلا سفر کنند، جمعیت زیادی همراه او شدند و حتی در بین راه نیز کسانی به کاروان ایشان اضافه شدند اما وقتی متوجه شدند، قرار است در کربلا و نینوا چه اتفاقی بیافتد یکی یکی از امام جدا شدند. حتی آن کسانی هم که به امام نامه داده بودند، ایشان را تنها گذاشتند. هنگامی که اباعبدالله الحسین (ع) به سرزمین نینوا رسید تنها کمی از افراد باقی مانده بودند.

امیر پوردستان خاطرنشان کرد: در هشت سال دفاع مقدس زمانی که رژیم بعث عراق با تمام توان و تجهیزات به مرزهای ما هجوم آورد، با پیام امام خمینی (ره) در جماران ملت مسلمان ایران از زن و مرد و پیر و جوان عازم جبهه‌ها شدند و به دفاع از دین، مملکت و قرآن پرداختند و عاشقانه در خون خود غلتیدند.

جانشین فرمانده کل ارتش بیان داشت: در روزهای نخست جنگ شرایط سختی بر ما حاکم بود. ما در جنگی نابرابر و نامتقارن وارد شدیم. از یک سو بیشتر نیروهایمان در کردستان در برابر گروهک‌ها ایستاده بودند، از دیگر سو سپاه تازه تشکیل شده بود و از سوی دیگر منافقان در داخل کشور به آشوب طلبی مشغول بودند. در چنین شرایطی صدام و رژیم بعث عراق با تجهیزات کامل و با حمایت کشورهای عربی مرتجع و غرب و شرق به ایران حمله کردند.

وی گفت: در جنگ تحمیلی، آمریکا و شوروی که در تقابل با یکدیگر بودند، پشت سر عراق ایستادند و برای صدام پاداش نیز در نظر گرفتند که آن خوزستان بود. امروز نیز داعش با ورود به افغانستان تلاش دارد تا خراسان را از کشور ما جدا کند که این آرزو را به گور خواهد برد.

امیر پوردستان عنوان کرد: صدام با این تفکر به ایران حمله کرد که سه روزه خوزستان را می‌گیرد اما با دفاع جانانه رزمندگان، رژیم بعث 34 روز پشت دروازه‌های خرمشهر نگه داشته شد و با هزینه‌های زیاد توانست وارد خرمشهر شود و تنها پیروزی عراق در تمام طول جنگ ورود به خرمشهر بود. زمانی که خرمشهر به دست عراق افتاد، همه به دنبال آزادسازی خرمشهر بودند لذا با دستور امام خمینی (ره) برنامه ریزی‌ها انجام شد و جبهه خوزستان به سه قسمت تقسیم و عملیات‌ها طراحی شد.

وی در ادامه به ویژگی‌های عملیات بیت المقدس اشاره کرد و گفت: اولین ویژگی این عملیات انگیزه نیروها بود. عملیات بیت المقدس پس از عملیات فتح المبین  و با فاصله یک ماه انجام شد که شما در هیچ کجای دنیا مشاهده نمی‌کنید که دو عملیات بزرگ در این فاصله زمانی اجرا شود و موفقیت آمیز باشد. ویژگی دوم، وسعت عملیات بود. همچنین سخت‌ترین عملیات این است که نیروهای پیاده از آب عبور کنند که در عملیات بیت المقدس این کار به خوبی انجام شد و جوانان رزمنده در دل شب به کارون زدند.

امیر پوردستان تصریح کرد: وقتی امام فرمودند که خرمشهر را خدا آزاد کرد، منظور این است که فرماندهان و نیروها وسیله بودند. خرمشهر را با صبر، ایستادگی، اعتماد به نفس، نترسیدن از دشمن، وحدت ملی و همدلی فتح کردیم و در پایان باید بگویم سوم خرداد ریشه در عاشورا دارد. 

منبع:خبرگزاری دفاع مقدس

کد خبر 304085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.