لزوم انتقال دریافت مالیات به پایان زنجیره مصرف کالا و خدمات

نماینده مردم اصفهان در مجلس با تاکید بر اینکه دولت باید تعداد مؤدیان مالیاتی را افزایش دهد و چاره‌ای برای جلوگیری از افرادی که قصد فرار از پرداخت مالیات دارند بگیرد، گفت: دولت باید سطوح دریافت مالیات را به پایان زنجیره مصرف کالا و خدمات انتقال دهد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حمیدرضا فولادگر خواستار اصلاح نحوه دریافت مالیات بر ارزش افزوده شد و اظهار داشت: اکنون بسیاری از مؤدیان مالیاتی دنبال این موضوع هستند تا قانون را دور بزنند و قانون هم در این زمینه نقاط ضعفی دارد که باید به مرور زمان اصلاح شود.

وی با اشاره به اینکه افزایش درآمد کشور از طریق مالیات باید در سطح گسترده یابد، نه در عمق، افزود: دولت باید تعداد مؤدیان مالیاتی را افزایش دهد و چاره‌ای برای جلوگیری از افرادی که قصد فرار از پرداخت مالیات دارند بگیرد، نه آنکه میزان مالیات آنهایی را که شفاف عمل می‌کنند، زیاد کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس ادامه داد: توسعه فعالیت‌های مالیاتی کشور طی چند سال گذشته بیشتر در عمق حرکت کرده و اکنون شاهدیم که بیشتر فشار مالیات روی افرادی که عملکرد شفاف دارند، است.

وی بیان داشت: اگر دولت در صدد توسعه درآمدهای مالیاتی است باید شغل‌های غیررسمی را شناسایی و برای آن مالیات تعیین کند و جلوی افرادی را هم که قصد فرار در پرداخت مالیات دارند، بگیرد.

فولادگر با تاکید بر اینکه تا فرار از مالیات هست، بی‌نظمی هم است، گفت: وقتی جلوی فرار از مالیات‌ها به درستی گرفته نشود و براساس قانون بودجه تعهد پرداختی استان اصفهان در زمینه مالیات افزایش یابد، باعث می‌شود یکسری مشاغل تحت‌الشعاع قرار گیرند.

وی اظهار داشت: چنانچه افرادی که مالیات پرداخت نمی‌کنند وادار به پرداخت مالیات شوند، جلوی بسیاری از بی‌نظمی‌ها و رفتارهای غیرعادلانه مالیاتی گرفته می‌شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با بیان اینکه اکنون وضعیت دریافت مالیات‌ها یک طرفه شده و مسئولان امور مالیاتی استان‌ها با تمام توان سعی می‌کنند رقم متعهد شده را دریافت و به تهران ارسال کنند، افزود: مالیات به هر قیمتی نباید اخذ شود بلکه باید آنان که فرار مالیاتی می‌کنند مورد توجه سازمان امور مالیاتی قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه دولت باید نیمی از مازاد درآمدهای مالیاتی را به استان اصفهان بازگرداند، بیان داشت: باید در سیستم دولتی امور مالیاتی کشور به سمت تعریف مشوق‌های اصولی و درست حرکت کنیم تا بخشی از این مالیات‌ها به استان بازگردد.

فولادگر ادامه داد: چنانچه مشکلات مالیاتی و دارایی استان اصفهان ریشه‌ای حل شود، بسیاری از زیرساخت‌ها و پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمام استان نیز تکمیل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۶۰ درصد واحدهای تولیدی غیر فعال‌اند، خاطر نشان کرد: فضای تولید کشور نشان دهنده وضعیت اقتصادی است و تعطیلی پی در پی واحدهای تولیدی نشان از رشد اقتصادی نیست.

کد خبر 304040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.