روبات روسی به فضا می رود

روسیه روبات ویژه ای را طراحی می کند تا برای انجام ماموریت های تعریف شده در ایستگاه فضایی بین المللی بکار گرفته شود.

به گزارش گروه علم وفناوری ایمنا، نخستین نمونه روبات شرکت دولتی «روس کاسموس» پیمانکار این طرح علمی و فضایی، قرار است سال 2019 برای آزمایش آماده شود.

براساس برنامه ریزی صورت گرفته، روبات ویژه که انتظار می رود سال 2021 به ایستگاه فضایی بین المللی منتقل شود، توان انجام امور مختلف از جمله راهپیمایی و هدایت فضاپیمای باری بدون سرنشین را هم خواهد داشت.

پایگاه روزنامه روسی ایزوستیا امروز (دوشنبه) نوشت: طراحی روبات در مرکز علمی و پژوهشی «ار. ت.کا» به سفارش شرکت روسی «انرگیا» (تولیدکننده دستگاههای فضایی ازجمله موشک و ماهواره) آغاز شده و انتظار می رود ساخت آن تا سال 2019 پایان یابد.

این روبات از قطعات قابل جایگزین ساخته می شود تا در صورت خرابی، تعمیر آن با تعویض قطعه آسیب دیده با سرعت انجام گیرد.

روبات روسی همچنین توانایی های ویژه ای از جمله برداشتن محموله ها، انتقال و قرار دادن آنها در محل مورد نظر داخل و خارج از ایستگاه و همچنین نصب دستگاهها و تجهیزات روی بدنه مرکز فضایی را خواهد داشت.

روسیه از قدرت های فضایی پیشرو است و طرح های مختلفی را در این عرصه اجرا می کند.

ایستگاه فضایی بین المللی که با مشارکت بیش از 15 کشور ساخته شده، در مدار نزدیک و در ارتفاع 330 تا 435 کیلومتری از سطح زمین در حرکت است که روزی 15 بار دور این سیاره گردش می کند.  

این پژوهشگاه فضایی محصول همکاری مشترک سازمان های فضایی آمریکا، روسیه، اروپا، ژاپن، و کانادا است و در زمان حاضر سه فضانورد در آن در حال انجام ماموریت هستند.

کد خبر 303997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.