پخش زنده آئین ملی جزء خوانی حرم هلال بن علی(ع) از شبکه بین المللی قرآن

مدیر اجرایی حرم مطهر امامزاده هلال بن علی(ع) آران و بیدگل از پخش زنده آئین ملی جزء خوانی حرم هلال بن علی(ع) از شبکه بین المللی قرآن خبر داد.

به گزارش ایمنا، سید جواد تکیه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: آئین ملی جزء خوانی در این حرم مطهر برای هشتمین سال پیاپی همراه با پخش زنده از شبکه بین المللی قرآن و معارف سیما، چند شبکه جهانی و سیمای مراکز استان ها برگزار می شود.
وی افزود: این آئین برای سومین سال پیاپی از سوی شورای عالی قرآن کشور و رسانه ملی به عنوان آئین برتر جزء خوانی کشور معرفی شده که این افتخار بزرگی برای شهر نمونه قرآنی آران و بیدگل است.
وی تصریح کرد: نظم، فضا و معماری خاص حرم مطهر، حضور پرشور نوجوانان، تلاوت قاریان ممتاز بین المللی و سطح بالای کیفی این آئین، تصویربرداری ویژه و فضای معنوی سحرگاهی و لحظه طلوع فجر صادق در حرم مطهر از عوامل این موفقیت است.
وی با اشاره به این که در آئین 120 نفر از مجموعه خادمین افتخاری حرم مطهر و عوامل صدا و سیما به مدت 30 روز فعالیت می کنند خاطر نشان کرد: رویکرد جدید آستان مقدس در سال های اخیر، بومی سازی عوامل پخش زنده آئین جزء خوانی بوده است و بر همین اساس، علاوه بر تهیه کننده، عوامل صوت و تصویر و بیش از 50 درصد از عوامل پخش زنده از نیروهای بومی شهرستان و خادمان افتخاری حوزه رسانه حرم مطهر هستند.
مدیر اجرایی حرم هلال بن علی(ع) حضور نوجوانان در این آئین جزء خوانی سحرگاهی را از امتیازات ویژه جزء خوانی این حرم مطهر دانست و تصریح کرد: در سال گذشته بیش از 40 درصد حاضران در این آئین از نوجوانان بودند که این نوید بخش انس آینده سازان این مرز و بوم با قرآن کریم در شهر نمونه قرآنی آران و بیدگل است.
آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی(ع) از سال 1389 تاکنون و پس از آستان قدس رضوی و حرم حضرت معصومه (س)، به‌عنوان سومین مکان مذهبی میزبان برنامه جزء خوانی ویژه رمضان با پخش زنده از صدا و سیما است.
شهرستان آران و بیدگل به دلیل فعالیت‌ های شاخص قرآنی در سال‌ های اخیر، از سوی نهاد های رسمی به‌عنوان شهر نمونه قرآنی کشور معرفی شده است.
حرم مطهر حضرت محمدهلال بن علی(ع) در شهرستان آران و بیدگل، شمالی ترین نقطه استان اصفهان، 100 کیلومتری قم و 6 کیلومتری کاشان واقع شده است.

کد خبر 303893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.