پیروزی برابر استرالیا، اختتامیه اردوی برون مرزی مردان والیبال ایران

تیم ملی والیبال ایران با پیروزی برابر استرالیا به اردوی برون مرزی خود پیش از لیگ جهانی پایان داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، تیم ملی والیبال ایران که خود را برای حضور شایسته در لیگ جهانی ۲۰۱۷ والیبال آماده می‌کند و هم اکنون در اردوی برون مرزی لهستان به سر می‌برد، روز گذشته در آخرین دیدار دوستانه و تدارکاتی خود به مصاف تیم ملی استرالیا رفت و ۳ بر یک به پیروزی رسید.
این مسابقه در سالن سه هزار نفری ویدوویسکوو در شهر میستو و در مقابل حدود ۱۵۰۰ تماشاگر طرفدار استرالیا برگزار شد. لهستانی ها برای تماشای این مسابقه بلیت فروشی هم کرده بودند و این دیدار به صورت کاملا رسمی با پروتکل بین المللی و نواختن سرود ملی دو کشور آغاز شد.
ایگور کولاکوویج در این مسابقه از سعید معروف، سید محمد موسوی، عادل غلامی، امیر غفور، میلاد عبادی‌پور و فرهاد قائمی به عنوان شش نفر اصلی و آغاز کننده مسابقه استفاده کرد و مهدی مرندی برای دریافت و مصطفی حیدری توپ گیری به زمین رفتند.
مارک لبی دیو سرمربی استرالیایی ها نیز روبرتز، پسیر، پیکوک، اودیا، ریچاردز، پری و کارول را به عنوان ترکیب اصلی خود به میدان مسابقه فرستاد.
استرالیایی‌ها که از حدود سه هفته پیش در این شهر اردو زده‌اند، ست نخست را توفانی آغاز کردند و با زدن سرویس‌های با ریسک بالا دریافت تیم ایران را دچار مشکل کردند و موفق شدند از ابتدا چند امتیازی از ایران پیشی بگیرند و به تدریج هر چه مسابقه به پایان ست نزدیک تر شد، اختلاف امتیازات افزایش پیدا می‌کرد. تعویض نظری افشار به جای عبادی‌پور هم نتوانست مقابل سرویس‌های قدرتمند استرالیایی‌ها کاری از پیش برد و این ست ۲۵ بر ۱۱ به سود سبزپوشان استرالیا به پایان رسید.
در ست دوم هر دو تیم بازی را با ترکیب ست اول آغاز کردند و ملی‌پوشان کشورمان با تمرکز بر روی دریافت بهتر و عملکرد خوب در دفاع و حمله موفق شدند چند امتیازی از حریف خود پیش بیافتند. و چند دفاع و سرویس خوب از محمد موسوی این اختلاف را بیشتر کرد. عملکرد سفیدپوشان ایران در تمامی فاکتورهای دریافت، حمله و دفاع این ست را ۲۵ بر ۲۱ به سود آنها به اتمام رساند. آمادگی و عملکرد امیر غفور و سید محمد موسوی از نکات قابل توجه این ست برای تیم ایران بود.
در ست سوم ایگور که این مسابقه دوستانه را تنها فرصت محک جدی شاگردانش می‌دانست، مسعود غلامی و سامان فائزی را جایگزین عادل غلامی و سید محمد موسوی کرد و همانند ست اول از عبادی‌پور و قائمی در پست دریافت کننده و از معروف و غفور به عنوان پاسور و پشت خط زن استفاده کرد. در این دیدار که رقابت نزدیک دو تیم رالی‌های طولانی و توپ گیری‌ها خوبی را به نمایش می‌گذاشت، شاگردان ایگور با عملکرد بهتر نسبت به حریف خود موفق شدند این ست را نیز ۲۵ بر ۱۷ به سود خود به پایان برسانند. در اواخر این ست از امتیاز ۲۱ فرهاد قائمی هم جای خود را به محمدجواد معنوی‌نژاد داد.
ایران ست چهارم را نیز با ترکیب ست سوم آغاز کرد و با ارائه یک بازی منسجم و عملکرد خوب در دفاع و دریافت و طراحی حملات متنوع دفاع و دریافت استرالیا را تحت تاثیر خود قرار داد و موفق شد این ست را نیز ۲۵ بر ۲۰ از ان خود کند و در مجموع ۳ بر یک پیروز این مسابقه شناخته شود. لازم به ذکر است رضا قرا و فرهاد سال افزون هم در این ست به میدان مسابقه رفتند.
همچنین با توافق سرمربیان، دو تیم ایران و استرالیا یک ست دیگر با هم بازی کردند که تیم ملی کشورمان با ترکیب وادی، نظری افشار، قرا، مسعود غلامی، سامان فائزی و معنوی‌نژاد در این ست در زمین حاضر شد که در پایان این ست استرالیا ۱۵ بر ۱۱ پیروز شد.
ملی‌پوشان کشورمان پس از این دیدار بلافاصله برای صرف شام و استراحت به هتل محل اقامت خود در شهر کاتوویتسه باز گشتند تا صبح امروز عازم تهران شوند.

کد خبر 303858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.