میزان تخلفات رانندگی در فصل گرما بیشتر می شود

مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری اصفهان با اعلام اینکه به خاطر افزایش دمای هوا تحمل رانندگان کم می شود، گفت: گرمای هوا باعث کاهش آستانه تحمل رانندگان و افزایش بروز تخلفات رانندگی از جمله حرکات مارپیچ و افزایش سرعت می شود.

همایون یزدان پناه در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: از آنجایی که در تابستان با تعطیلات بیشتری مواجه هستیم و از طرفی مدارس هم تعطیل شده اند و از حجم ترافیک صبحگاهی کاسته شده است اما به خاطر اینکه در طول روز هوا گرم تر است، مردم رفت و آمدهای خود را به غروب و ساعت های شامگاهی روز منتقل می کنند.

وی ادامه داد: تمرکز رفت آمد در ساعت های شامگاهی زیاد شده و باعث تراکم زیاد ترافیک شهری می شود.

 مدیرمرکز کنترل ترافیک شهرداری اصفهان با اعلام اینکه به خاطر افزایش دمای هوا تحمل رانندگان کم می شود، گفت: این عامل باعث کاهش آستانه تحمل رانندگان و بروز تخلفات رانندگی از جمله حرکات مارپیچ و افزایش سرعت می شود.

وی یادآور شد:‌ ممکن است رانندگان با عبور از چراغ قرمز، افزایش سرعت بیش از حد مجاز و پارک دوبل احساس کنند مشکلی به وجود نمی آید اما آنها باید بدانند طبق آمار این گونه تخلفات باعث اخلال در نظم عمومی شهر و ایجاد حوادث ناگوار رانندگی می شود.

یزدان پناه خاطرنشان کرد: از موارد دردسرساز دیگر در فصل گرما، خرابی های خودرو ناشی از گرمای زیاد است که منجر به توقف آن در نقاط نامناسب گذرها و خیابان ها و باعث بروز حوادث می شود که در همین راستا به رانندگان توصیه می شود خودرو را در سایه و محلی دور از نور مستقیم آفتاب پارک کنند.

کد خبر 303771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.