فدراسیون بین‌المللی بسکتبال با ویلچر از حضور بانوان محجبه حمایت کرد

پس از اینکه فدراسیون بین‌المللی بسکتبال (FIBA) قانون جدیدی را وضع کرد که بر پایه آن بانوان می‌توانند با حجاب در مسابقات حضور پیدا کنند، فدراسیون بین‌المللی بسکتبال با ویلچر (IWBF) نیز از این قانون حمایت کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا به نقل از کمیته ملی پارالمپیک، در قانون جدید که در کنگره ماه آوریل فیبا در هنگ کنگ تایید شد، بانوان مسلمان مجاز خواهند بود با سر و بدن پوشیده در مسابقه حضور پیدا کنند؛ پیش از این بانوان محجبه قادر به حضور در مسابقات نبودند.
«مورین اورچارد»، دبیرکل فدراسیون بین‌المللی بسکتبال با ویلچر، در این خصوص اظهار داشت: ما واقعا خوشحالیم که فیبا تصمیم گرفته در قانون پیشین خود بازنگری کند. این قانون کار ما را برای تصمیم‌گیری تسهیل می‌کند چرا که بین دو ورزش هارمونی وجود دارد.
وی افزود: ما همچنین چنین قوانین مشابهی را پیش از بازی‌های پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو وضع کردیم تا اطمینان پیدا کنیم تیم بسکتبال با ویلچر بانوان الجزایر می‌تواند در بازی‌های پارالمپیک حضور پیدا کند.
بر پایه گزاش سایت کمیته بین‌المللی پارالمپیک، طبق قوانین وضع شده فیبا، فدراسیون بین‌المللی بسکتبال با ویلچر هم بر این باور است که حجاب نباید خطری برای بازیکن داشته باشد و نیز حفظ تطابق رنگی لباس و روسری باید مورد توجه قرار بگیرد.

کد خبر 303642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.