وجود بیش از ۱۱۶ هزار واجد شرایط رأی دادن در شهرضا

شهرضا – فرماندار شهرضا گفت: بیش از ۱۱۶ هزار نفر در شهرستان شهرضا واجد شرایط رأی دادن در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، استقبال مردم شهرضا از حضور در انتخابات دور دوازدهم ریاست جمهوری و دور پنجم شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهرستان، کم نظیر بوده است.

با وجود آنکه بر اساس اعلام ستاد انتخابات شهرضا ۱۰۰ شعبه اخذ رأی در این شهرستان پیشبینی شده است، اما همه این شعب مملو از جمیعت واجدین شرایطی است که از ساعات اولیه صبح امروز برای شرکت در انتخابات حاضر شده‌اند.

صفهای طولانی برخی از شعب اخذ رأی مؤید این مدعا است که شور و شعور سیاسی مردم شهرستان شهرضا بسیار رشد یافته و می‌تواند به عنوان الگویی برای استقرار مردمسالاری اسلامی مطرح شود.

نکته جالب توجه دیگر در انتخابات شهرستان شهرضا، ثبت نام تعداد زیادی از نامزدها از طیف های مختلف سیاسی و اجتماعی برای شرکت در انتخابات شهر و روستا بود.

محسن گلابی – فرماندار شهرضا در اینباره به خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، گفت: فرایند برگزاری انتخابات شهرستان از مردادماه سال گذشته آغاز و تاکنون بر اساس تقویم انتخاباتی کشور اجرا شده است.

وی اظهار کرد: اعضای هیئت های اجرایی و نظارت بر انتخابات شهرستان در بخشهای روستایی و شهری از بین ۳۰۰ نفر از معتمدان شهرستان و با برگزاری انتخابات قانونی انتخاب شدند.

رییس ستاد انتخابات شهرستان شهرضا بیان کرد: در مرحله ثبت نام انتخابات در مجموع در شهرستان شهرضا در بخشهای شهری و روستایی ۴۳۰ نفر برای انتخابات شوراهای اسلامی ثبت نام کردند که از این تعداد ۳۶۲ نفر مرد و ۶۸ نفر زن بودند.

گلابی ادامه داد: در این مرحله برای انتخابات شورای اسلامی شهر شهرضا مجموعاً ۲۰۳ نفر ثبت نام کردند که از این تعداد ۱۶۶ نفر مرد و ۳۷ نفر زن بودند.

وی اضافه کرد: برای این انتخابات در شهر منظریه نیز مجموعاً ۲۳ نفر ثبت نام کردند که از این تعداد ۱۹ نفر مرد و ۴ نفر زن بودند.

فرماندار شهرضا گفت: برای شوراهای اسلامی مناطق روستایی شهرستان نیز مجموعاً ۲۰۴ نفر ثبت نام کردند که از این تعداد ۱۷۷ نفر مرد و ۲۷ نفر زن بودند.

گلابی تصریح کرد: شمار ثبت نام کنندگان در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان در این دوره ۸۰ درصد نسبت به دور قبل افزایش داشته است.

رقابت ۱۶۶ نفر در انتخابات شوراهای اسلامی شهرضا و منظریه

فرماندار شهرضا در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار کرد: از زمانی که کدهای انتخاباتی نامزدهای انتخاباتی شورای اسلامی شهر شهرضا اعلام شده تاکنون، ۲۷ نفر از این افراد از ادامه رقابتهای انتخاباتی انصراف داده‌اند و به این وسیله شمار این افراد به ۱۵۰ نفر رسید.

گلابی ادامه داد: در همین مدت با انصراف ۲ نفر از نامزدهای انتخاباتی شورای اسلامی شهر منظریه شهرضا، شمار این افراد به ۱۶ نفر رسید.

وی بیان کرد: بیش از ۱۱۶ هزار نفر در شهرستان شهرضا واجد شرایط رأی دادن در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا هستند.

فرماندار شهرضا تصریح کرد: بر اساس قانون، همه کسانی که متولد ۲۹ اردیبهشت ۱۳۷۸ و قبل از آن هستند می‌توانند با در دست داشتن صل شناسنامه و کارت ملی و یا شماره ملی در انتخابات امسال شرکت کنند.

گلابی اضافه کرد: جهت اخذ رأی ارائه اصل شناسنامه و کارت ملی و یا شماره ملی الزامی است.

کد خبر 303566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.