با مسئولان پای صندوق های رأی

مسئولان شهری و استانی همپای مردم به پای صندوق های رأی آمدند تا حماسه دوباره ای در ایران اسلامی بیافرینند.

به گزارش ایمنا، انتخابات روز سرنوشت ساز یک ملت است که با سر انگشتان خود تمام حلیه و مکر دشمنان را نابود می کنند. حضوری که بیانگر اتحاد و یک پارچگی آحاد مردم برای حمایت از نظام جمهوری اسلامی است به طوری که می توان گفت هزاران حرف نگفته و هزار راه نرفته را در بطن این اتفاق جاری است. در این میان مسئولان شهری و استانی نیز همگام با شهروندان به پای صندوق های رأی آمدند تا بگویند فاصله و فرقی میان مسئولان و شهروندان نیست.

مهدی جمالی نژاد، شهردار اصفهان در همین رابطه با حضور در پای صندوق رأی جهت شرکت در دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای اسلامی شهر و مجلس شورای اسلامی می گوید:  حضور مردم در انتخابات حاکمیت کشور را واکسینه کرده و پادزهر و عامل بازدارنده همه شیطنت ها و فعالیت های دشمنانه شرق و غرب خواهد بود.

وی کاربست اصلی نظام سیاسی را به مشارکت مردم بسیار وابسته دانسته و عنوان می کند: حضور پررنگ مردم در صحنه های مختلف انتخابات بسیار مهم است، به این دلیل که اقتدار و مصونیت کشورمان را رقم زده و نگاه های ناپاک را از کشور و اصل انقلابمان دور می کند.

شهردار اصفهان با اشاره به برگزاری انتخابات شورای اسلامی شهر در این روز می گوید: امروز شهر اصفهان با سه انتخاب بزرگ و مهم روبرو است که شامل انتخابات ریاست جمهوری، شورای اسلامی شهر و همچنین مجلس شورای اسلامی است.

وی انتخاب اعضای شورای اسلامی شهر را بسیار مهم و در سرنوشت کشور اثرگذار دانسته و ادامه می دهد: شوراها از نهادهای بسیار اثرگذار هستند که می توانند با اجرای سیاست عدم تمرکز در شهرها، انجام کارهای مردم را به مردم بسپارند.

وی اضافه می کند: همچنین فعالیت شوراها به کارها در شهر سرعت بخشیده و موجب رفع تبعیض در روستاها و شهرها می شود. این روند نظارت اجتماعی را بیشتر کرده و موجب افزایش مشارکت آنها با دولت و دستگاه های دولتی و عمومی خواهد شد.

جمالی نژاد یادآور می شود: شوراها همچنین هدایت و کنترل و اقدامات محلی را تسریع و تکمیل کرده و رشد سیاسی و اجتماعی مردم را رقم می زنند و قدرت قوه اجرایی کشور را بالاتر می برند. به همین دلیل امروز بالاخص باید حضور مردم در شهرها و روستاها خیلی پررنگ و قوی باشد. از جهتی این انتخاب در کنار انتخاب ریاست جمهوری در تعیین سرنوشت کشور بسیار موثر خواهد بود.

وی از فعالیت افراد متخصص در حوزه مدیریت شهری به عنوان فرصتی برای رشد و توسعه شهر سخن گفت و عنوان می کند: فعالیت اعضای شورای شهر سبد سلیقه های مختلف را افزایش می دهد و مردم قدرت انتخاب بیشتری دارند و می توانند با سلیقه خود گزینه اصلح را انتخاب کنند. هرآنچه که متخصصین در حوزه مدیریت شهری حضور پررنگ تری داشته باشند یقینا می توانند در توسعه پایدار شهرها و ارتقاء مسائل زیست محیطی موثر باشند.

علی قاسمی، مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری اصفهان در خصوص حضور پرشور مردم در ساعات اولیه انتخابات، می گوید: امروز روز بسیار بزرگی برای ملت ایران است و حماسه‌آفرینی، روحیه ایثارگری، تکلیف و وظیفه‌شناسی مردم عزیز ایران را می‌رساند.

وی ادامه می گوید: در مسیر رسیدن به میدان امام (ره) دیدم که مردم از ساعات اولیه شروع رأی‌گیری با شور و نشاط خاصی در پای صندوق‌های رأی حاضر شدند.

قاسمی ادامه می دهد: در شهر و استان اصفهان انتخابات شورای اسلامی شهر، مجلس و ریاست جمهوری برگزار می‌شود. مردم ما در چند دهه گذشته و ادوار گذشته انتخابات ثابت کردند که جلوتر از مسئولان نظام حرکت کردند و همیشه به عنوان طلایه‌داران حفاظت از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران علاوه بر اینکه احساس تکلیف می‌کنند و مسئولیتی خود را انجام می‌دهند اجازه نمی‌دهند خون شهدا پایمال شود.

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری اصفهان عنوان می کند: این حرکت ارزشمند نوعی دفاع از ارزش‌های اسلامی، انقلاب اسلامی و تجدید بیعت با مقام معظم رهبری و تجدید میثاق با امام راحل (ره) است.

وی در ادامه می گوید: مردم ما همیشه امانت‌داران خوبی بودند و امروز هم تکلیف اجتماعی و سیاسی خود را به نحو احسن انجام می‌دهند.

قاسمی با اشاره به اینکه نظام مقدس ایران تجربیات ارزشمندی در زمینه انتخابات به دست آورده، یادآور می شود: ایران کشور نوپایی نیست که بخواهد در مورد مباحث انتخابات و دموکراسی یا مردم‌سالاری دینی دچار آزمون و خطا شود. مردم میزبان و مسئولیت برگزاری انتخابات را برعهده دارند و بیان‌کننده این مطلب است که بعضاً به دولت‌مداران واگذار نکردند.

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری اصفهان اضافه می کند: مباحث امنیتی مباحث بسیار مهمی است که در کشور ما با بهترین شکل ممکن در دنیا و بی‌نظیرترین تاریخ‌سازی امنیتی برای دنیا به نمایش گذاشته می‌شود و نشان‌دهنده این موضوع است که مردم از آگاهی و بصیرت بسیار بالایی برخوردار هستند.

قاسمی خاطر نشان می کند: مردم نقش به‌سزایی در انتخابات دارند و برای حضور، برپایی و برگزاری هرچه بهتر و منظم‌تر مباحث امنیتی همراه و همدل هستند که جای تشکر و قدردانی دارد.

سید جمال الدین صمصام شریعت معاون عمران و شهرسازی شهرداری اصفهان با حضور در پای صندوق های رأی می گوید: به عنوان عضو هیات اجرایی به حوزه های مختلف رأی سر زدم و حضور مردم را در همین لحظات ابتدایی چشمگیر مشاهده کردم.

وی ادامه می دهد: برای مقایسه واقعی حضور مردم در این حماسه  با دوره قبل نیاز است تا ساعات پایانی منتظر ماند.

صمصام شریعت به استقبال خوب مردم اشاره و  ابراز امیدواری می کند: با حضور حداکثری بتوانیم انتخابات خوبی را برای ریاست جمهوری و انتخابات میان دوره ای مجلس و شوراهای اسلامی رقم بزنیم.

وی می گوید:  بر اساس فرموده مقام معظم رهبری حضور پرشور مردم در انتخابات مهر تاییدی بر نظام جمهوری اسلامی است  که با حضور حداکثری مردم پای صندوق های رای این مهم محقق خواهد شد.

محمدعلی طرفه، معاون عمرانی استانداری اصفهان نیز با حضور در پای صندوق رای جهت شرکت در دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای اسلامی شهر و مجلس شورای اسلامی می گوید: همه شعب ما در استان اصفهان از صبح بازگشایی شده و فعالیت رای گیری در این شعب آغاز شده است.

وی ادامه می دهد: در مجموعه این شعب رای گیری برای انتخابات ریاست جمهوری، در شهرستان اصفهان برای انتخابات میان دوراه ای مجلس شورای اسلامی و در همه این شعب برای شوراهای شهر و روستا در حال برگزاری است. همچنین علاوه بر عوامل اجرایی نمایندگان بازرسی وزارت کشور هم در این شعب مستقر هستند و اخذ رای با استقبال فراوان و حضور باشکوه مردم در حال برگزاری است.

وی تاکید کرد: امیدواریم حماسه ۲۹ اردیبهشت ماه برگ زرینی در فعالیت های نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد.

معاون عمرانی استانداری اصفهان همچنین همزمانی سه دوره انتخابات در اصفهان را باعث هم افزایی مجموعه شرکت کنندگان دانسته و می گوید: شوراها بر تصمیمات مهم در روستاها و شهرها اثرگذار اند. این خصوصیت مشارکت مردم را تقویت می کند و باعث افزایش روحیه آنها می شود.

صالحیان، دبیر ائمه جمعه و جماعات استان اصفهان نیز با حضور در پای صندوق رای جهت شرکت در دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای اسلامی شهر و مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب می گوید: در دین مبین اسلام سیاست عین دیانت و دیانت عین سیاست تعریف شده است.

وی ادامه می دهد: مهم ترین رکن در امور سیاسی انتخاب کارگزاران خوب و صالح است. بنابراین مردم باید برحسب یک وظیفه عبادی سیاسی، پای صندوق رای آمده و کارگزاران خوبشان را انتخاب کنند، برای آنکه مجموعه سیاست و نظام و حکومت به کارگزاران صالح و شایسته و مردم دار و خدمتگزار برمی گردد.

صالحیان با اشاره به اینکه شاخص سیاست مداران خدمتگزار از سوی امام راحل مطرح شد عنوان می کند: امام راحل فرمودند اگر به من خدمتگزار بگویید بهتر از این است که به من رهبر بگویید.

وی تاکید می کند: مردم خدمتگزار می خواهند و امروز مشکلاتی که کشور و جامعه ما با آن دست و پنجه نرم می کند اول در زمینه مسائل فرهنگی و دوم مسائل اقتصادی است. در بحث اقتصادی هم تولید و اشتغال مهم هستند و باید کسانی در حکومت مسئولیت بگیرند که بتوانند به رفع دغدغه های مقام معظم رهبری بپردازند.

سردار عبدالرضا آقاخانی با بیان اینکه این دوره از انتخابات باشور و نشاط خاصی برخوردار است، اظهار می کند: من در تمام انتخابات مسئولیت انتظامات را در کل استان و استان‌های دیگر داشته‌ام و این انتخابات حال وهوای خاصی دارد و نشان‌دهنده این است که مردم نسبت به موقعیت اجتماعی خود حساس هستند.

وی ادامه می دهد: طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب، امروز روز عظمت نظام جمهوری اسلامی ایران است و این عظمت را امام از این نظر نشان می‌دهند.

فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان اضافه می کند: این حضور را می‌توان با تاثیرات دفاع مقدس در طول هشت سال تطبیق داد و امروز حضور مردم باشکوه و با نشاط است.

وی تاکید می کند: حضور حماسی مردم در انتخابات نشان‌دهنده امیدواری آنها به آینده و لبیک به درخواست رهبر انقلاب برای حضور حداکثری است.

آقاخانی با بیان اینکه در سطح استان اصفهان نیروی انتظامی بالغ بر ۱۳ هزار نیروی امنیتی و انتظامات را امروز در انتخابات به کار گرفته است، خاطر نشان می کند: تا این لحظه نیز کوچک‌ترین مشکلی گزارش داده نشده و امیدواریم این روند ادامه داشته باشد تا یک انتخابات ماندنی در تاریخ نظام جمهوری اسلامی ایران برگزار شود.

کد خبر 303564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.